KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 2 October 2015

WALAUPUN MENDABIK DADA KATA PAS SUDAH LUMPUH SELURUH NEGARA NAMUN CERAMAH PARTI AMANAH NEGARA (PAN) DI JOHOR TERPAKSA DIBUAT DALAM KEDAI KOPI KETIKA PELANGGAN SEDANG NIKMATI JUADAH.


Sebelum ini melalui Setiausaha Agung Parti Amanah Negara (PAN) mendabik dada beritahu satu dunia yang PAS sudah lumpuh sebaik sahaja penubuhan parti serpihan PAS itu.

Paling ramai penghijrahan ahli PAS kepada Parti Amanah Negara (PAN) ialah Johor sampaikan hanya tinggal satu atau dua sahaja kawasan PAS negeri Johor yang masih mempunyai pemegang jawatan mencukupi untuk meneruskan parti.


Pergh!!!! .. dahsyat dan kencang sungguh sembang Setiausaha Agung PAN ini yang pernah menjadi anggota PKR sebelum melompat ke PAS dan juga mantan Setiausaha Agung ABIM bila berbicara.

Hakikatnya????? ... beginilah suasana ceramah dan program PAN di Johor kelmarin dulu bersama-sama dengan tidak lain tidak bukan Naib Presiden PAN sendiri YB Dato' Dr Mujahid Yusoff Rawa. .. adakah suasana sambutan ceramah PAN di Johor mengambarkan yang PAS sudah lumpuh????

Sedar dan tahu betapa program dan ceramah anjuran PAN langsung tidak mendapat sambutan maka taktik digunakan di Johor ialah sebiji seketul semacam ceramah MCA ketika PRU ke-113 lalu iaitu berceramah di kedai-kedai kopi dan medan selera .. ambil kesempatan berucap ketika orang ramai sedang menikmati juadah.

Pelik sungguh bagaimana sebagai seorang Setiausaha Agung Parti yang melaungkan konsep Progresif, Amanah, Peduli Profesional dan Inklusif tergamak dan sanggup cakap besar berdegar-degar.

Enggan terima kenyataan betapa PAN amat kurang mendapat sambutan terutamanya dari kalangan masyarakat Melayu .. kaum Tionghua akan turun beramai-ramai jika program dan aktiviti itu berganding bersama DAP .. kalau lakukan secara sola .. mereka tidak terliur datang nak dengar celoteh pemimpin-pemimpin PAN .. Ini adalah hakikat yang para pemimpin dan pengikut PAN kena terima dan telan.

Jom kita imbau kembali apa kata Setiausaha Agung PAN bila ditanya sambutan diberikan rakyat kepada penubuhan AMANAH.





15hb September 2015:-
   Lebih separuh PAS kawasan di seluruh negara kini mengalami kekosongan dalam pimpinan mereka akibat perpindahan kepada parti baharu dibentuk kumpulan serpihan, Parti Amanah Negara (Amanah), kata Setiausaha Agung Amanah Anuar Tahir .

Katanya, penghijrahan beramai-ramai daripada PAS kepada Amanah itu, yang terbesar ialah di Johor, di mana beliau mendakwa semua kecuali "satu atau dua" kawasan yang masih mempunyai pemegang jawatan mencukupi untuk meneruskan parti.

PAS kawasan, atau bahagian, adalah peringkat kedua parti dan dibentuk berdasarkan kawasan Parlimen.

Parti Islam konservatif itu mempunyai satu kawasan dalam setiap satu daripada 165 kawasan Parlimen di Semenanjung Malaysia dan beberapa kerusi di Malaysia Timur.

Anuar berkata, Johor mempunyai paling banyak Amanah bahagian, diikuti Selangor, Negeri Sembilan dan Melaka.

Beliau bagaimanapun enggan memberikan butiran mengenai berapa banyak bahagian Amanah wujud di setiap negeri tetapi mendakwa keahliannya semakin bertambah.

"Sebagai contoh di Selangor, bahagian Kota Raja sudah mempunyai 1,500 ahli. Di Johor, PAS kawasan hampir lumpuh apabila pemimpinnya meninggalkan parti," Anuar memberitahu satu forum di Kuala Lumpur malam tadi.

Beliau berkata berikutan penubuhan bahagian itu, Amanah akan membentuk cawangan, peringkat yang paling rendah dalam parti.

7 comments:

  1. Ha ha,,,,jelas sekali pan yg diterajui jim syiah dan abim umno terpaksa gadai maruah tarik simpati org2 cina. Org cina kata:" Kita sokong lu ma,,tapi lu mau tolak itu hudud dulu ma, itu haji Hadi pun,,lu kena maki dan hantam sama dia ma. Ini jam,,baru kita sokong sama lu oh". Org yg dah kena laknat macamtu la jadinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omak nak berbohong pun biar la nampak original. Ni sampai pru 113. Malaysia baru nak masuk pru ke 14. Tak kan dah sampai pru ke 113.
      Cuba baca balik ayat kat atas.
      PAN lansung tak dapat sambutan maka tektik do gunakan di johor sebiji seketul macam ceramah MCA masa PRU ke 113....kah..kah..kah..

      Delete
  2. Siapa tukang ceramah tu.lucu sunguh mcm mat sabu.tak apa la depa dlm usaha menarik ahli omakkau.jgn lepas ni ceramah digereja pulak sudah.pi johor ni disepak dek al sultan karang bising bising itu yg menyorok kat kedai kopi.hidup kedai kopi.tak apa la tak ada org sokong ke ada org sokong ke janji bos nampak buat keje.cukup bln gaji masyuk

    ReplyDelete
  3. Imayam pan amoi...kah kah kah

    Mana komen barua2 dap imayam pan amoi cucu m.sabu?...kah kah kah kahak tuihh

    ReplyDelete
  4. sampai tahap ni mujahid menggadai maruah...sanggup terhegeh2 cari pendengar sekali pun terpaksa duk dlm kedai makan cina?

    lepas tu oder bak kut teh 8 mangkuk...pastu mangkuk tu hempuk kat kepala mujahid imayam...

    ko ingt pengkhianat mcm ko ni, cina kapir nak dgr kelentongan ko...jgn kan cina kapir tu, seluruh donia pun dah tau pengkhianat parti & agama memang tak boleh pakai...

    ReplyDelete
  5. hampa jangan sakit hati dengan orang pasal hampa dah kuat...jangan pening kepala memikirkan apa yang mereka buat

    ReplyDelete
  6. Apalah yang 'progresif' sangat dengan PAN, sekadar mendapat phd dengan menulis tesis 'layang layang'. Terlalu gilakan kuasa usahkan sanggup tunggu 2 tahun, azan maghrib yang sudah di buat didepan mata dengan jemaah yang sudah menunggu solat berjemaah dah nak dibuat sebentar lagi pun tak sanggup tunggu kononnya ada urusan penting. Tolong jawablah wahai encik mujahid yusuf rawa dan encik salehuddin ayub. Beginikah contoh pemimpin Islam? sudah nampak tembelang, memang nisbah nafsu lebih besar dari otak. Sejak menjadi yb di parlimen t-shirt putih apek sudah tidak kelihatan langsung dipakai maklum sajalah budak kampung dah jadi pegawai. Datanglah mengajar ilmu akhirat di surau surau pulau pinang ni. PAN oh PAN, tahukah engkau semua penyokong penyokong pimpinan ulamak tidak sebesar nafsu macam engkau....berduyun antara kamiberpuluh antara kami yang pakar kejurueraan, perubatan, ada yang jutawan dan sebagainya, kami dengan diam menyokong pimpinan PAS. Ratusan antara kami ini adalah doktor doktor, doktor perubatan dan juga doktor falsafah yang bukan tulis tesis layang layang. Lihat saja penerbitan kami, bukan penerbitan kdi jurnal jurnal kangkung. mujahid oh mujahid, cobalah pergi warwarkan tesis layang layang atau penerbitan kamu di oxford atau cambridge atau MIT ke tengok macamana? tawadhuklah diri kamu PAN oh PAN wahai budak kampong jadi pegawai. Coba mengajarlah lagi di pondok pondok kampung macam sebelum jadi yb dulu.....kepada orang kampung bolehlah kamu kelentongkan tesis layang layang kamu,....jahid oh jahid baliklah ke pangkal jalan

    ReplyDelete