KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 6 October 2015

PENGIKTIRAFAN DUNIA YANG PEMBENCI PAS DAN PENGHINA ULAMA NAIK SAWAN KERANA ENGGAN TERIMA KENYATAAN APABILA HADI AWANG ANTARA INDIVIDU YANG TERSENARAI DALAM 500 MUSLIM PALING BERPENGARUH DI DUNIA.



PRESIDEN Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan penyanyi tersohor Datuk Siti Nurhaliza Tarudin antara individu yang tersenarai dalam 500 Muslim paling berpengaruh di dunia keluaran terbaharu The Muslim 500: The World's 500 Most Influential Muslims edisi tahun 2016.

Abdul Hadi yang merupakan bekas Menteri Besar Terengganu diiktiraf dalam kategori pendakwah dan panduan rohani digambarkan sebagai seorang pengarang beberapa buku berkaitan dengan demokrasi dan politik dalam Islam serta turut memberi kuliah setiap pagi Jumaat di Masjid Rusila yang menarik ribuan orang.

Sementara Siti dan penyanyi, Hafiz Hamidun turut tersenarai bagi kategori seni dan budaya.

Siti digambarkan sebagai penyanyi yang memenangi pelbagai anugerah muzik serta diberi penghormatan atas sumbangannya dalam kerja-kerja amal dan merupakan salah satu daripada penerima anugerah Ikon Malaysia.

Sementara Hafiz Hamidun disenaraikan sebagai artis nasyid yang telah memenangi beberapa anugerah dalam industri muzik.

Buku ini menyenaraikan 500 orang yang paling berpengaruh dalam dunia Islam dengan mengkategorikan individu ke dalam beberapa sektor seperti ilmiah, politik, pentadbiran hal ehwal agama, pendakwah dan panduan rohani, kedermawanan / kebajikan dan pembangunan, isu-isu sosial, perniagaan, sains dan teknologi, seni dan budaya, Quran, media, selebriti, bintang sukan dan juga pelampau.

Senarai ini diumumkan kepada orang ramai setiap tahun sejak 2009.

Personaliti Malaysia yang diiktiraf pada tahun-tahun yang lalu dan sekali lagi dipaparkan adalah Yang di-Pertuan Agong, Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Tun Dr Mahathir Mohamad.

32 comments:

  1. Jangan lupakan pakar ciplak logo. Sekali ceramah sejuta semut hadir. Orang tak hadir la.
    PAN KUALI Imayam Putumayam.

    PAN adalah singkatan untuk Pengkhinat Amanah Negara.

    Baiah pun kami langgar, janji lagi tak payah ditunaikan. Setakat belanja 10 orang asnaf.

    Idiot punya Putu Mayam

    ReplyDelete
    Replies
    1. PENGKHIANAT DAH JADI PEROMPAK PULAK!!!

      Huh! Nampak gayanya tak berubah jugak perangai Haramjadah puak - puak Pengkhianat yang dipimpin oleh Si Mat Sabu ni. Ingatkan bila dah keluar dari PAS, berubah jugak la perangai diorang.

      Rupanya diorang berubah bukannya menjadi lebih baik. Tapi berubah menjadi lebih buruk dari sebelum ini. Tak cukup gamaknya dosa diorang jadi Pengkhianat, sekarang dah jadi Perompak pulak.

      Kepimpinan PAS Johor hari ini mendakwa Parti Amanah Johor tidak amanah kerana tindakan parti itu berhasrat mengambil-alih beberapa aset yang menjadi markas Pas di dua kawasan.

      Pesuruhjayanya, Datuk Dr Mahfodz Mohamed berkata, mengikut hukum Islam, bangunan diwakafkan kepada Pas sebelum ini menjadi hak parti itu walaupun pemilik asal menyertai parti lain.
      “Bangunan atau tanah yang diwakafkan kepada Pas bukan lagi milik individu, ia sudah menjadi milik masyarakat kerana ia dibangun hasil sumbangan orang ramai.
      “Tidak wajar bangunan itu ditukar milik walaupun pemiliknya melompat parti. Dari segi hukum itu tidak betul, sudah tidak amanah. Jika dia keluar Pas akan ada orang yang menggantikan tugasnya,” katanya kepada Sinar Harian.
      Beliau yang juga Ketua Dewan Ulamak Pas Pusat berkata, pihaknya akan mendapatkan nasihat perundangan bagi memuktamadkan perkara berkenaan dan membawanya ke mahkamah jika perlu.
      “Aset ini bukan harta sepencarian kerana pada asalnya sumbangan diberikan untuk Pas walaupun mereka sudah dapat surat dari pesuruhjaya sumpah, tetapi dari segi hukum ia adalah hak Pas.
      “Kita masih belum buat keputusan tentang perkara ini ,tetapi kita akan muktamadkan dan membawanya ke mahkamah jika Pas mempunyai peluang untuk menang,” katanya.
      Sementara itu, Timbalan Pengerusi Amanah Johor, Dzulkefly Ahmad menafikan parti itu merampas aset milik Pas Johor sebaliknya mereka hanya mengambil alih bangunan yang diwakafkan semula kepada parti itu.
      “Apa yang berlaku seperti di Pontian sebenarnya bangunan itu sebelum ini digunakan Pas sebagai markas tetapi pemiliknya telah mewakafkan semula kepada Amanah. Kita tidak berniat untuk merampas sebaliknya akan menjadikannya sebagai bangunan guna sama untuk Amanah dan Pas,” katanya.
      Dzulkifli berkata, parti berkenaan turut menubuhkan Jawatankuasa Pengurusan Aset yang terdiri daripada kalangan peguam dan perunding hartanah bagi menangani isu membabitkan aset sepencarian bersama PAS Johor.

      Dalam erti kata lainnya, puak - puak Pengkhianat yang menyertai parti pimpinan Si Mat Sabu tu bukan sahaja mengkhianati parti yang mereka sertai sebelum ini, tapi diorang juga turut merompak harta yang dimiliki parti tersebut demi kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!!

      Delete
    2. Mana kenyataan-kenyataan di wujudkan PASMA kemudian GHB dan kemudiannya AMANAH untuk kenaikan Pakatan Rakyat?? Sekadar nak isi perut dan nafsu pemimpin yang tak boleh terima kenyataan akar umbi PAS tolak mereka. Mereka ini masih terbayang mereka kononnya hebat!

      Delete
    3. Parti PAN bihon sop msg segantang. Skali makan INI bihon sop bodo seumur hidup. Taka caya tengok foto tulang besi. Macam Badak tercekik tulang daaaa

      Delete
    4. LEPAS PAS, PKR PULAK DAPigs PECAHKAN???

      Hebat!!! Jika dilihat dari satu sudut, perencanaan strategi yang dirancang oleh puak - puak DAPigs ni untuk memecah-belahkan Pakatan Haramjadah tu memang dilaksanakan dengan cukup bijak.

      Agenda subversif yang direncanakan tanpa pengetahuan orang lain tu nampak gayanya sedikit sebanyak telah membuahkan hasil apabila pemimpin PAS ramai yang keluar dari parti itu.

      Mungkin kali ini, giliran puak - puak PKR tu pulak mendapat nasib yang sama. Perkara tersebut dapat dilihat dengan jelas apabila wujudnya penentangan secara dalaman parti itu sendiri.

      Nak pulak berkaitan dengan isu pembentukan Pakatan Haprak Baru yang telah diumumkan oleh Presiden PKR sebelum ini. Perkara tersebut menimbulkan pelbagai spekulasi dikalangan rakyat.

      Terutama sekali dikalangan puak - puak Pakatan Haprak Baru itu sendiri. Mereka mempertikai, kenapa pengumuman mengenai pembentukan Pakatan itu dibuat secara tergesa - gesa?

      Dan apa yang lebih menghairankan bagi semua pihak ialah kenapa pembentukan Pakatan Haprak Baru tu yang diumumkan itu dibuat tanpa PAS menjadi salah satu daripada anggotanya?

      Ekoran daripada pertikaian itu lah yang membuatkan segelintir ahli diperingkat bawahan PKR sendiri bangkit mempersoalkannya sampai tahap mereka membuat petisyen terhadap kepimpinan Pusat.

      Hakikatnya, semua orang tau. Pembentukan dan pengumuman mengenai Pakatan Haprak Baru tu TERPAKSA dibuat atas desakan dari kalangan puak - puak DAPigs yang terlalu Ghairah mahu menyingkirkan PAS.

      Dari sumber yang didedahkan, dalang disebalik petisyen tersebut ialah Si Menteri Besar Cap Ayam tu sendiri sebab umum mengetahui bahawa dia memang tidak menyokong pembentukan Pakatan tersebut.

      Ianya adalah kerana pembentukan Pakatan Haprak Baru tu dibuat tanpa penyertaan PAS dimana parti itu merupakan penyokong kuat kepada Si Menteri Besar Cap Ayam tu sebelum ini.

      Kesimpulan mudahnya, agenda subversif yang disusun oleh puak - puak DAPigs tu nampak gayanya semakin menjadi kenyataan. Penyudahnya nanti, bila semua orang dah disingkirkan, yang tinggal hanya Macai yang sanggup jadi Barua Penjilat Bontot diorang je!!!

      Delete
    5. Apa kamu mengira sembahan manusia itu jaminan keamanan dari azab Tuhan mu? Begitulah kaum-kaum yang dibinasakan sebelumya

      Delete
  2. ISU KHUTBAH: MAKIN PEDAS SINDIRAN MUFTI!!!

    Hehehe!!! Nampak gayanya tindakan Si ADUN DAPigs yang nak tunjuk Jaguh sebelum ini semakin hari semakin memalukan diri dia sendiri dihadapan khalayak ramai. Makin terjerat leher dibuatnya.

    Kalau sebelum ini, bukan main sombong dan angkuh lagi Si ADUN DApigs tu mengugut nak ambik tindakan terhadap JAIP berhubung isu khutbah Aidiladha yang menjadi kontroversi baru - baru ni.

    Jelas, tindakan pantas dari pihak JAIP melalui Mufti Pahang ternyata membuatkan Si ADUN DAPigs tu sendiri terkedu apabila mereka enggan memenuhi tuntutan yang dibuat oleh DAPigs.

    Pendirian tegas yang dikeluarkan oleh Mufti Pahang serta sokongan dari pelbagai pihak kepada JAIP membuatkan Si ADUN DAPigs tu mula ketar lutut dan terpaksa menangguhkan tindakannya.

    Katanya Si ADUN DAPigs bercadang nak mengadakan perjumpaan dengan pihak Mufti Pahang dan berbincang mengenai perkara tersebut bagi menyelesaikan kontroversi itu secara baik.

    Tapi siapa sangka. Cadangan yang dibuat oleh Si ADUN DAPigs tu sekali lagi telah dinafikan secara terang - terangan oleh pihak JAIP dan Mufti Pahang dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam.
    KUANTAN – “Suruh dia beristighfar dan tinggalkan DAP.’’

    Demikian reaksi Mufti Pahang, Datuk Seri Dr. Abdul Rahman Osman berhubung hasrat Pengerusi DAP negeri, Tengku Zulpuri Shah Raja Puji yang mahu mengajak beliau mengadakan perbincangan tentang isu kandungan teks khutbah Aidiladha yang dikatakan parti itu sebagai menentang Islam.

    Abdul Rahman menegaskan, beliau berpegang kepada al-Quran iaitu ayat 28 Surah Ali Imran yang menjelaskan larangan orang mukmin berpihak kepada orang kafir dan menjadikan mereka teman setia dengan meninggalkan orang mukmin.

    Sehubungan itu katanya, beliau tidak akan mengadakan perbinca­ngan dengan DAP kerana apa diperkatakan di dalam khutbah itu sudah cukup jelas dan tidak perlu diperkatakan perkara yang sama.
    Kalau kita lihat dari satu sudut, memang betul sangat apa yang diperkatakan oleh Mufti Pahang tu. Sepatutnya, Si ADUN DAPigs tu datang jumpa dia dulu sebelum keluarkan ugutan.

    Sekarang, nampak sangat la yang Si ADUN DAPigs tu tak menggunakan Kepala Otak sebelum nak mengeluarkan sebarang kenyataan dan juga ugutan. Asyik dok ikut Kepala Lutut je, penyudahnya memalukan diri dia sendiri!!! Baru la pada dengan muka dia!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alangkah hebat dan jagoannya para bidak dusta dan fitnah. Tubuh mereka kebal dari api yang membakar kulit , sedang atas dapurnya pintu yang tertutup rapat di jaga si zabaniyah

      Delete
  3. kebenaran memang tak kan dapat di padamkan oleh kepalsuan ... tak kiralah samada penyokong PAS, PAN, DAP, PKR mahupun UMNO dan jangan sekali-kali lupa setiap tingkah laku kita di rekodkan oleh malaikat raqib dan 'atid dan akan dibentangkan di padang mahsyar nanti untuk di tunjukkan kepada sekelian manusia yang 'dihimpunkan' disana untuk di adili

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN langgar Baiah okeyyyy. Janji lagi tak payah ditepati. Setakat belanja 10 orang Asnaf Shoruuuuu jeer

      Delete
    2. Anon 08.16,,,betul apa yg saudara katakan. Rakan komentar dlm blog ini saya lihat semakin celupar lidah mereka. Maki hamun dan kata2 lucah dan menggelar orang2 tertentu semakin menjadi2. Di mana akhlaq kita sebagai seorang Muslim? Bagaimana kita nak menjadi teladan kpd org lain? Mereka perlu ingat, setiap kata2 mereka dilatation malaikat kiraman katibin dan akan diberi balasan di akhirat. Umat islam sekarang dalam keadaan payah.

      Delete
    3. Rocket adalah lambang racist yg melampu


      Orang melayu ditekan Dan ditindas di Pulau Pinang. Malangnya puak2 Kajang Move Dan GHB tidal pedulikan nasib mereka. Mat Sabu Dan Mujahid adalah kelahiran PPinang. Demi pangkat Dan fulus, kesusahan mereka diabaikan


      Kampung Melayu Menjadi Mangsa di Pulau Pinang

      Kira-kira 1,000 penduduk Kampung Mutiara, Batu Ferringhi Pulau Pinang berkumpul secara aman pagi tadi sebagai langkah terakhir menyelamatkan rumah dan kampung mereka daripada dirobohkan.

      Mereka yang berkumpul sejak malam tadi sehingga awal pagi ini, turut menutup laluan masuk ke kampung itu menggunakan bas, kereta dan tiang konkrit bagi menghalang kemungkinan kereta jentolak masuk dan merobohkan rumah mereka

      Tindakan itu terpaksa diambil selepas notis pengusiran mereka dari kampung berkenaan yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

      Walau bagaimanapun, penduduk yang sudah mendiami kampung berkenaan lebih 50 tahun lalu enggan berpindah selepas tidak mendapat pembelaan sewajarnya selain tidak mempunyai hala tuju.

      Sementara itu, blog penang-kini menyenaraikan 26 kampung Melayu yang sudah dilenyapkan di Pulau Pinang.

      1. Kg Permatang Tok Subuh
      2. Kg Buah Pala
      3. Kg Pokok Assam,Jelutong
      4. Kg Dodol
      5. Kg Binjal
      6. Kg Batu Uban
      7. Kg Tanjung Tokong
      8. Kg Bagan Dalam
      9. Kg Permatang Tepi Laut
      10.Batu Maung
      11.Kg Pulau Jelutong
      12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
      13. Kg Teluk Kumbar
      14.Kg Dalca
      15.Kg Sungai Nibong Kechil
      16.Kg Tengah Jelutong
      17.Kg Terang Balik Pulau
      18.Kg Genting,Balik Pulau
      19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
      20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
      21.Teluk Air Tawar
      22.Kg Gagah, Bagan
      23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
      24.Kg Selut Sg Pinang
      25.Kg Siam, Pulau Tikus.
      26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

      Delete
  4. Hadi Awang yang diagung2kan? Baru kenal hadi awang ke? Punca perpecahan umat islam..sembahyang 2 imam, paksa baiah talak 3. Kerja gila..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika tak faham konsep bai'ah, asal usul pensyariatannya, hikmah bai'ah,, lebih baik saudara jgn berbicara tentang bai'ah ini. Berbai'ah bukan kerja gila, yg gila ialah orang yg sanggup langgar bai'ah dia walaupun sampai isteri tertalak 3 hanya kerana gila kuasa dan tergamak meninggalkan jamaah islam demi kafir Dap.

      Delete
    2. 08.36, tak payah belit2...dulu pas nafikan ada baiah dgn calon mereka. Bila berlaku perpecahan kronik, baru terbongkar. Baiah kerana agama mmg baik tapi syarat jatuh talak 3 semata2 kerana parti politik kerja gila. Letak nama islam pada parti, nak tanya pas...brape ramai org masuk islam, lafaz syahadah sbb pas? Apa sumbangan pas terhadap kemajuan umat islam di malaysia? Semua luaran je...berserban, berjubah tapi matlamat nak rebut jawatan, kuasa & wang melalui politik. Ptuihhh..

      Delete
    3. Anon 9:07 yinadeee Imayam anapucit poooodah.

      Pakai jubah tak boleh. Selfie peluk amoy okey. PAN hanya cari redha DAP saja

      Delete
    4. Dap, komunis, pagan, atheis, satu dunia tak penah terjadi kegilaan suruh cerai bini bila keluar dari sebuah parti politik. Semua suruh sayang bini, sayang keluarga. Peliknya bila yg mengaku ulamak buat perjanjian mcm ni. Perjanjian hancurkan keluarga msg2. Apa perkara plg allah benci? Penceraian..dan ada syaitan yg diberi tugasan khas utk memporak perandakan rumahtangga.

      Delete
    5. Ada lagi anapucit kah kah kah. Pi blog budak bodoh nama tulang besi lah. Kah kah kah

      Delete
    6. Sembelihan bukan pas...haram. Sembahyang jemaah berimamkan bukan pas...tak sah. Perkara gila diajar ulamak pas. Psycho ahli2nya yg bangang supaya menurut perintah. Ulamak zuhud tak kejar jawatan politik. Ceramah hampir 100% menghina, mengata, fitnah orang lain, diselitnya jenaka bg org ketawa.

      Delete
    7. REJIM DAPigs HENTIKAN BANTUAN SEKOLAH AGAMA!!!

      Hah! Kan orang dah kata. Puak - puak DAPigs tu semuanya memang Anti Islam dan memusuhi Islam. Perkara tu memang terang lagi nyata dan ianya tak perlu dipertikaikan lagi dah.

      Bukan setakat perlaksanaan Hukum Hudud je yang puak - puak DAPigs ni bantah. Dan bukan setakat pengisytiharan Malaysia sebagai sebuah Negara Islam je yang buat diorang Gila Meroyan.

      Bahkan apa sahaja yang ada kaitan dengan Islam pun tetap akan mereka perlekehkan secara terang - terangan. Takkan itu pun masih ramai lagi yang tak faham dan cuba nak menafikannya?

      Cuba bagi tau, pernah tak puak - puak DAPigs tu anjurkan program solat Hajat, Tilawah Al-Qur'an, atau pun doa selamat oleh ahli mereka yang beragama Islam bagi meneruskan penghayatan Islam dikawasan mereka?

      Jawapannya, TAK PERNAH! Tak kira la sama ada dia ADUN atau Ahli Parlimen sekali pun, benda macam tu tak pernah dibuat oleh pemimpin - pemimpin DAPigs yang beragama Islam ni.

      Sedangkan khutbah yang menyeru agar umat Islam menyatukan Perpaduan Ummah pun puak - puak DAPigs yang beragama Islam ni sendiri bantah dan ugut nak ambik tindakan undang - undang.

      Jadi, apa nak heran kalau Rejim DAPigs yang dipimpin oleh Si Tokong DAPigs tu nak hentikan sebarang bantuan kepada Sekolah - Sekolah Agama, terutama sekali yang dimiliki oleh PAS.

      Sedangkan dengan rakan sekutu sendiri pun puak - puak DAPigs tu sanggup khianati dan tikam dari belakang secara terang - terangan. Inikan pulak kita yang takde kaitan lansung dengan diorang. Takkan itu pun kita masih lagi nak biarkan diorang pijak kepala kita!!!
      SHAH ALAM - Pas menuntut Kerajaan Negeri Pulau Pinang menjelaskan dakwaan berhubung penarikan balik bantuan tahunan kepada beberapa sekolah agama milik ahli-ahli Pas di negeri itu.

      Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Mohd Khairuddin Aman Razali turut mendakwa surat tawaran bantuan yang telah dihantar juga ditarik balik.

      "Kami ingin meminta penjelasan kerajaan Pulau Pinang yang diterajui oleh DAP dan PKR berhubung dakwaan bantuan kepada sekolah agama rakyat yang ditarik balik daripada beberapa buah sekolah rakyat milik persendirian ahli-ahli Pas.

      "Beberapa buah sekolah agama persendirian ini telah mendapat bantuan tahunan sejak beberapa tahun yang lalu. Tetapi akhir-akhir ini bantuan mereka telah dihentikan. Bahkan surat tawaran bantuan yang telah dihantar ke beberapa buah sekolah terbabit didakwa telah ditarik balik," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.


      Beliau juga menyifatkan, tindakan DAP dan PKR itu seolah-olah memberi mesej bahawa apabila berkuasa, mereka juga menjadi zalim dengan sesiapa yang berbeza ideologi politik.

      Delete
    8. Tak malu ke guna nama "islam" untuk kepentingan politik? Lebih setia pada parti berbanding tanggungjawab lain...bodoh.

      Delete
    9. Alaaaaa mat shampoo walaupun selfie amaoy nak letak nama.islam kat parti Kurang Amanah.
      Baliknlaas la PAN Kuih Tart

      Delete
    10. Siapa yg ikut syaitan dalam isu bai'ah ni? Ikut lojiknya,,bai'ah tu nak jaga bini supaya jgn tertalak. Kerana mungkir janji. org yg melanggar bai'ah itu lah yg syaitannya. Dah la lari dari perjuangan,, bini pun tertalak tiga. Ini yg syaitan suka,,he he...

      Delete
    11. Orang umno tak payah jilat pas la...nk harap pas simpati kat umno, dah memang pas ni parti gila. Topeng islam. Kaki kencing.

      Delete
    12. 9.31perjanjian syaitan hadi awang buat..nabi pernah suruh buat baiah cerai bini ke?

      Delete
    13. 09.31 Jaga bini supaya jangan tertalak? Kahkahkah...jaga bini bagi nafkah zahir batin, didikan agama secukupnya lah bodoh..

      Delete
    14. Awak yg rela hati nak berbai'ah, tak sanggup jgn,,tapi awak,,kerana kafir Dap awak sanggup tertalak isteri. Apa jenis manusia pan amanah ni? Amanah apologize kebendenya... Isu bai'ah jika tiada ilmu. Jgn sebut la nabi ke, Hj Hadi ke,,, memalukan diri je.

      Delete
    15. Tinggi sgt ke ilmu kau? Bila tak boleh jwb, ckp org kurang ilmu kahkahkah...ini bukan soal dap. Ini soal kenapa ulamak kau boleh suruh baiah atas tujuan politik & kenapa syarat langgar baiah memudaratkan/menghancurkan institusi rumahtangga? Sedangkan orang takde agama pun tak buat syarat gila mcm tu. Kau faham soalan ke tak? Ilmu apa pasal baiah yg terselindung...kau cerita jelah 09.54

      Delete
  5. Semua orang dah tahu. Tak heran pun. Ketinggalan zaman betul dia ni!

    ReplyDelete
  6. ADUN DAPigs MENGAKU KERABAT TERDESAK!!!

    Hahaha!!! Memang nampak sangat yang puak - puak DAPigs tu dah semakin terdesak sampai tahap terpaksa mengulang semula skrip propaganda yang telah mereka sebarkan sebelum ini.

    Semuanya gara - gara kebiadapan tak bertempat yang telah ditonjolkan oleh Si ADUN DAPigs tu berhubung isu khutbah Aidiladha JAIP yang telah menjadi kontroversi baru - baru ini.

    Dalam kesombongan dan keangkuhan Si ADUN DApigs tu, dia ternyata telah tersalah langkah apabila mendesak pihak JAIP agar menarik balik khutbah tersebut dan memohon maaf secara terbuka.

    Jika tidak, Si ADUN DAPigs tu katanya turut mengugut akan memfailkan tindakan saman terhadap JAIP kerana didakwa cuba memburukkan nama baik parti itu dikalangan umat Islam.

    Namun apa yang pasti, Si ADUN DAPigs tu sendiri tidak menyangka, tindakan yang dilakukan itu mendapat sokongan padu dikalangan rakyat terutama yang beragama Islam terhadap JAIP.

    Malah Si ADUN DAPigs itu yang seolah - olah terkejut dengan tindak-balas dari kalangan umat Islam tu cuba nak mengendurkan keadaan apabila membuat 'Pusingan U' baru - baru ini.

    Dalam laporan yang didedahkan sebelum ini, Si ADUN DAPigs tu kata, dia berhasrat untuk bertemu dengan pihak JAIP dan Mufti Pahang bagi menyelesaikan isu tersebut 'Secara Baik'.


    Malu dengan tindakan yang terpaksa dilakukan itulah yang membuatkan Pencacai - Pencacai DAPigs mula meroyan dan menyebarkan kembali dakyah penipuan yang telah dilakukan sebelum ini.

    Mungkin Pencacai - Pencacai DAPigs tu ingat, dengan cara itu, rakyat akan memaafkan dia gamaknya. Tapi mereka tak sedar bahawa tindakan itu hanya sekadar membangkitkan lagi kemarahan.

    ReplyDelete
  7. Bagus la.. Cuma jgn la bpengaruh d mata dunia tp hati dpengaruhi iblis.. Semoga kita mdpat rahmat n redhaNya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bkn hj hadi mintak pn..org yg iktiraf dia..mmg kt pantai timur..setiap tok guru akan mengajar setiap jumaat

      Delete