KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 6 October 2015

UNTUK DILIHAT MENDAPAT SAMBUTAN PARTI AMANAH NEGARA BUAT PELANCARAN DI KAWASAN KUBU KUAT DAP.



Kelmarin Presiden Parti Amanah Negara (PAN) telah melancarkan PAN di kawasan kubu kuat DAP di Petaling Jaya Utara dengan dihadiri sendiri dan dokongan serta sokongan padu kukuh abadi dari Ahli Parlimen PJU sendiri Tony Pua, Ahli Parlimen PKR Lembah Pantai Nurul Izzah dan Speaker DUN Selangor Hannah Teoh.

Jelas orang ramai yang hadir pada malam pelancaran tersebut melebehi 90% adalah kaum Tionghua .. kaum yang sudah diketahui umum mengikut analisis dan pandangan para pemerhati politik hampir 90% sudah tekad, nekad dan lekat kuat akan tetap memberikan undi dan sokongan kepada DAP khasnya dan rakan-rakan yang mesra dengan DAP amnya. Malahan jika dilihat akan gelagat beberapa hadirin mereka hadir sekadar memberi nampak PAN mendapat sambutan sedangkan mereka bukan nak dengar sangat apa yang para penceramah ucapkan ... mereka asyik membelek telefon dan membaca akhbar.

Jadi untuk apa tujuan ,matlamat dan keperluan PAN mau melancarkan partinya di kawasan yang totok Pakatan Harapan dan sudah pasti menyokong PAN dan sekutu-sekutunya?

Ianya tidak lain tidak bukan agar pelancaran dilihat ada mendapat sambutan dan dokongan.

Peranan utama PAN ditubuhkan dengan restu kuat DAP ialah agar dapat mengantikan PAS dalam suatu pakatan baru dinamakan Pakatan Harapan ... perananya yang mesti dimainkan PAN ialah mendapatkan sokongan dari pengundi masyarakat Bani Melayu ... tetapi dari bebrapa siri pelancaran kena akui betapa sambutan yang diberikan oleh masyarakat Bani Melayu kepada PAN amat mengecewakan sekali dan suam-suam kuku walaupun para pemimpinnya mendabik dada memberitahu satu dunia kewujudan PAN menyebabkan PAS sudah lumpuh dan berkubur.

Kini PAN sudah ubah taktik dan cara untuk dilihat dan dijadikan bahan propaganda murahan memukau rakyat betapa PAN mendapat sokongan dan dokongan hebat dari rakyat adalah berkongsi pentas dengan DAP dan PKR ... kalau secara solo ... maaf cakap hanya warga jin, makhluk halus dan bunian yang lebih hadir dari manusia.

Tetapi rakyat bukan mudah terpengaruh dan kagum dengan taktik begini ... jadi sehingga kini kelahiran dan kewujudan PAN hanya sekadar menjadi parti pelengkap bukannya parti yang mampu menguatkan kepada Pakatan Harapan.

Ada atau tidak PAN tidak sedikit pun mengubah sokongan kepada Pakatan Harapan .. hadir tidak menambah .. tiada tidak berkurangan.

23 comments:

  1. REJIM DAPigs HENTIKAN BANTUAN SEKOLAH AGAMA!!!

    Hah! Kan orang dah kata. Puak - puak DAPigs tu semuanya memang Anti Islam dan memusuhi Islam. Perkara tu memang terang lagi nyata dan ianya tak perlu dipertikaikan lagi dah.

    Bukan setakat perlaksanaan Hukum Hudud je yang puak - puak DAPigs ni bantah. Dan bukan setakat pengisytiharan Malaysia sebagai sebuah Negara Islam je yang buat diorang Gila Meroyan.

    Bahkan apa sahaja yang ada kaitan dengan Islam pun tetap akan mereka perlekehkan secara terang - terangan. Takkan itu pun masih ramai lagi yang tak faham dan cuba nak menafikannya?

    Cuba bagi tau, pernah tak puak - puak DAPigs tu anjurkan program solat Hajat, Tilawah Al-Qur'an, atau pun doa selamat oleh ahli mereka yang beragama Islam bagi meneruskan penghayatan Islam dikawasan mereka?

    Jawapannya, TAK PERNAH! Tak kira la sama ada dia ADUN atau Ahli Parlimen sekali pun, benda macam tu tak pernah dibuat oleh pemimpin - pemimpin DAPigs yang beragama Islam ni.

    Sedangkan khutbah yang menyeru agar umat Islam menyatukan Perpaduan Ummah pun puak - puak DAPigs yang beragama Islam ni sendiri bantah dan ugut nak ambik tindakan undang - undang.

    Jadi, apa nak heran kalau Rejim DAPigs yang dipimpin oleh Si Tokong DAPigs tu nak hentikan sebarang bantuan kepada Sekolah - Sekolah Agama, terutama sekali yang dimiliki oleh PAS.

    Sedangkan dengan rakan sekutu sendiri pun puak - puak DAPigs tu sanggup khianati dan tikam dari belakang secara terang - terangan. Inikan pulak kita yang takde kaitan lansung dengan diorang. Takkan itu pun kita masih lagi nak biarkan diorang pijak kepala kita!!!
    SHAH ALAM - Pas menuntut Kerajaan Negeri Pulau Pinang menjelaskan dakwaan berhubung penarikan balik bantuan tahunan kepada beberapa sekolah agama milik ahli-ahli Pas di negeri itu.

    Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Mohd Khairuddin Aman Razali turut mendakwa surat tawaran bantuan yang telah dihantar juga ditarik balik.

    "Kami ingin meminta penjelasan kerajaan Pulau Pinang yang diterajui oleh DAP dan PKR berhubung dakwaan bantuan kepada sekolah agama rakyat yang ditarik balik daripada beberapa buah sekolah rakyat milik persendirian ahli-ahli Pas.

    "Beberapa buah sekolah agama persendirian ini telah mendapat bantuan tahunan sejak beberapa tahun yang lalu. Tetapi akhir-akhir ini bantuan mereka telah dihentikan. Bahkan surat tawaran bantuan yang telah dihantar ke beberapa buah sekolah terbabit didakwa telah ditarik balik," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.


    Beliau juga menyifatkan, tindakan DAP dan PKR itu seolah-olah memberi mesej bahawa apabila berkuasa, mereka juga menjadi zalim dengan sesiapa yang berbeza ideologi politik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang bodo jerr yg sokong PAN Imayam Cangkul Tayar Traktor

      Delete
  2. LEPAS PAS, PKR PULAK DAPigs PECAHKAN???

    Hebat!!! Jika dilihat dari satu sudut, perencanaan strategi yang dirancang oleh puak - puak DAPigs ni untuk memecah-belahkan Pakatan Haramjadah tu memang dilaksanakan dengan cukup bijak.

    Agenda subversif yang direncanakan tanpa pengetahuan orang lain tu nampak gayanya sedikit sebanyak telah membuahkan hasil apabila pemimpin PAS ramai yang keluar dari parti itu.

    Mungkin kali ini, giliran puak - puak PKR tu pulak mendapat nasib yang sama. Perkara tersebut dapat dilihat dengan jelas apabila wujudnya penentangan secara dalaman parti itu sendiri.

    Nak pulak berkaitan dengan isu pembentukan Pakatan Haprak Baru yang telah diumumkan oleh Presiden PKR sebelum ini. Perkara tersebut menimbulkan pelbagai spekulasi dikalangan rakyat.

    Terutama sekali dikalangan puak - puak Pakatan Haprak Baru itu sendiri. Mereka mempertikai, kenapa pengumuman mengenai pembentukan Pakatan itu dibuat secara tergesa - gesa?

    Dan apa yang lebih menghairankan bagi semua pihak ialah kenapa pembentukan Pakatan Haprak Baru tu yang diumumkan itu dibuat tanpa PAS menjadi salah satu daripada anggotanya?

    Ekoran daripada pertikaian itu lah yang membuatkan segelintir ahli diperingkat bawahan PKR sendiri bangkit mempersoalkannya sampai tahap mereka membuat petisyen terhadap kepimpinan Pusat.

    Hakikatnya, semua orang tau. Pembentukan dan pengumuman mengenai Pakatan Haprak Baru tu TERPAKSA dibuat atas desakan dari kalangan puak - puak DAPigs yang terlalu Ghairah mahu menyingkirkan PAS.

    Dari sumber yang didedahkan, dalang disebalik petisyen tersebut ialah Si Menteri Besar Cap Ayam tu sendiri sebab umum mengetahui bahawa dia memang tidak menyokong pembentukan Pakatan tersebut.

    Ianya adalah kerana pembentukan Pakatan Haprak Baru tu dibuat tanpa penyertaan PAS dimana parti itu merupakan penyokong kuat kepada Si Menteri Besar Cap Ayam tu sebelum ini.

    Kesimpulan mudahnya, agenda subversif yang disusun oleh puak - puak DAPigs tu nampak gayanya semakin menjadi kenyataan. Penyudahnya nanti, bila semua orang dah disingkirkan, yang tinggal hanya Macai yang sanggup jadi Barua Penjilat Bontot diorang je!!!

    ReplyDelete
  3. Puluh tahun mat sabu maki hamun orang dalam ceramah pas. Terpengaruh dengan ajaran & ketaksuban terhadap lebai tertinggi pas. Dah jadi macam ni, terbuang, kesian pun ada. Tu la...ikut lagi parti pergunakan nama "islam". Majal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puluh tahun jd bodoh,
      Laaa ni tambah bodoh.

      Delete
    2. Dulu Mat Sabu kena ISA sebab isu murtad. Sebab DAP mrnjadi maulana PAN-Imayam Mat Sabu nak sebut hadith pun terketar2. Ialah nanti roket marahh.

      Say No to PAN (Pengkhianat Amanah Nasonal)

      Abang Mat lepas galak selfie amoy nampak muda lah. Kah kah kah

      Delete
  4. ISU KHUTBAH: MAKIN PEDAS SINDIRAN MUFTI!!!

    Hehehe!!! Nampak gayanya tindakan Si ADUN DAPigs yang nak tunjuk Jaguh sebelum ini semakin hari semakin memalukan diri dia sendiri dihadapan khalayak ramai. Makin terjerat leher dibuatnya.

    Kalau sebelum ini, bukan main sombong dan angkuh lagi Si ADUN DApigs tu mengugut nak ambik tindakan terhadap JAIP berhubung isu khutbah Aidiladha yang menjadi kontroversi baru - baru ni.

    Jelas, tindakan pantas dari pihak JAIP melalui Mufti Pahang ternyata membuatkan Si ADUN DAPigs tu sendiri terkedu apabila mereka enggan memenuhi tuntutan yang dibuat oleh DAPigs.

    Pendirian tegas yang dikeluarkan oleh Mufti Pahang serta sokongan dari pelbagai pihak kepada JAIP membuatkan Si ADUN DAPigs tu mula ketar lutut dan terpaksa menangguhkan tindakannya.

    Katanya Si ADUN DAPigs bercadang nak mengadakan perjumpaan dengan pihak Mufti Pahang dan berbincang mengenai perkara tersebut bagi menyelesaikan kontroversi itu secara baik.

    Tapi siapa sangka. Cadangan yang dibuat oleh Si ADUN DAPigs tu sekali lagi telah dinafikan secara terang - terangan oleh pihak JAIP dan Mufti Pahang dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam.
    KUANTAN – “Suruh dia beristighfar dan tinggalkan DAP.’’

    Demikian reaksi Mufti Pahang, Datuk Seri Dr. Abdul Rahman Osman berhubung hasrat Pengerusi DAP negeri, Tengku Zulpuri Shah Raja Puji yang mahu mengajak beliau mengadakan perbincangan tentang isu kandungan teks khutbah Aidiladha yang dikatakan parti itu sebagai menentang Islam.

    Abdul Rahman menegaskan, beliau berpegang kepada al-Quran iaitu ayat 28 Surah Ali Imran yang menjelaskan larangan orang mukmin berpihak kepada orang kafir dan menjadikan mereka teman setia dengan meninggalkan orang mukmin.

    Sehubungan itu katanya, beliau tidak akan mengadakan perbinca­ngan dengan DAP kerana apa diperkatakan di dalam khutbah itu sudah cukup jelas dan tidak perlu diperkatakan perkara yang sama.
    Kalau kita lihat dari satu sudut, memang betul sangat apa yang diperkatakan oleh Mufti Pahang tu. Sepatutnya, Si ADUN DAPigs tu datang jumpa dia dulu sebelum keluarkan ugutan.

    Sekarang, nampak sangat la yang Si ADUN DAPigs tu tak menggunakan Kepala Otak sebelum nak mengeluarkan sebarang kenyataan dan juga ugutan. Asyik dok ikut Kepala Lutut je, penyudahnya memalukan diri dia sendiri!!! Baru la pada dengan muka dia!!!

    ReplyDelete
  5. Omakkau sakit hatie.. Booo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sakit hati, tapi dengki tgok org ramai kat ceramah parti kuali.

      Delete
    2. Yg dengar kat ceramah2 tu boss2 PAN yakni penyokong DAP. Yg bagi ceramah tu hero2 PAN. Ni bukan ceramah tapi presentation hamba abdi DAP. PAN tu hamba abdi DAP

      Delete
  6. Rocket adalah lambang racist yg melampu


    Orang melayu ditekan Dan ditindas di Pulau Pinang. Malangnya puak2 Kajang Move Dan GHB tidal pedulikan nasib mereka. Mat Sabu Dan Mujahid adalah kelahiran PPinang. Demi pangkat Dan fulus, kesusahan mereka diabaikan


    Kampung Melayu Menjadi Mangsa di Pulau Pinang

    Kira-kira 1,000 penduduk Kampung Mutiara, Batu Ferringhi Pulau Pinang berkumpul secara aman pagi tadi sebagai langkah terakhir menyelamatkan rumah dan kampung mereka daripada dirobohkan.

    Mereka yang berkumpul sejak malam tadi sehingga awal pagi ini, turut menutup laluan masuk ke kampung itu menggunakan bas, kereta dan tiang konkrit bagi menghalang kemungkinan kereta jentolak masuk dan merobohkan rumah mereka

    Tindakan itu terpaksa diambil selepas notis pengusiran mereka dari kampung berkenaan yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

    Walau bagaimanapun, penduduk yang sudah mendiami kampung berkenaan lebih 50 tahun lalu enggan berpindah selepas tidak mendapat pembelaan sewajarnya selain tidak mempunyai hala tuju.

    Sementara itu, blog penang-kini menyenaraikan 26 kampung Melayu yang sudah dilenyapkan di Pulau Pinang.

    1. Kg Permatang Tok Subuh
    2. Kg Buah Pala
    3. Kg Pokok Assam,Jelutong
    4. Kg Dodol
    5. Kg Binjal
    6. Kg Batu Uban
    7. Kg Tanjung Tokong
    8. Kg Bagan Dalam
    9. Kg Permatang Tepi Laut
    10.Batu Maung
    11.Kg Pulau Jelutong
    12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
    13. Kg Teluk Kumbar
    14.Kg Dalca
    15.Kg Sungai Nibong Kechil
    16.Kg Tengah Jelutong
    17.Kg Terang Balik Pulau
    18.Kg Genting,Balik Pulau
    19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
    20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
    21.Teluk Air Tawar
    22.Kg Gagah, Bagan
    23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
    24.Kg Selut Sg Pinang
    25.Kg Siam, Pulau Tikus.
    26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

    ReplyDelete
  7. Aku nak syorkan satu perkara kpd pimpinan parti kuali. Kalau nak suruh org ramai datang dengar ceramah, aku syorkan supaya ceramah parti kuali di buat di Stadium of Light, Manchester semasa perlawanan bolasepak antara Man. City vs MU.

    Tapi borang keahlian kena standby byk utk register ahli baru.

    ReplyDelete
  8. PAS adalah puak yg sangat gemar berjual beli ilmu (membolak balik setiap tuturkatanya) mat sabu antara benih yg lahir dari asuhan sifat melampaui batas saf kepimpinan PAS ... urusan lidah adalah nadi kepada hidupnya jemaah mereka .. sifat derma yg berzaman diselewengkan manfaat dan tujuan , sangat hebat dlm memberi gelar yg aib , mahir dlm membawakan khabar yg dimulai dengan pertanyaan ..kemudian dihidupkan prasangka buruk dan diakhiri dengan fitnah , bijak didlm membakar perasaan amarah , dendam dan tidak pernah puas@ redha terhadap sesuatu dan bukan sedikit skandal atau ensiden yg berlaku hasil dari kerja tangan puak PAS (memali,kohilal,projek kambing jamphari,deretan projek yg akhirnya dikelaskan sekadar peletakkan batu asas, terkini kes balak) ...Maha Suci Allahswt ... PAS kini dikelilingi oleh "rakan" yg jauh lebih membinasakan (sejak ia memilih untuk berkhianat melalui kes liwat anwar 1998) ... ia bukan sahaja tidak mampu menjadi pemutus (khalifah) dari kalangan "rakan2nya" ... tidak juga bersifat "duduk dan berdiri sama tinggi" tetapi PAS jauh lebih hina maruahnya, ilmunya dan jemaahnya ... diperas segala kelebihan lebih buruk dari seorang hamba (diakui secara terang dan tersembunyi) ... kemudian dikhianat atas konsep "dasar bersama" ... (mana mungkin PAS mampu tatkala PKR dan DAP terlebih dahulu berpakat sesama mereka) ... kini PAS bukan sahaja dimandikan malah dibenam didlm gulungan penghinaan,fitnah dan adu domba dan sedikit sebanyak sisa2 pujian dan harapan palsu tetapi bukan dari UMNO tetapi dari "rakan2" nya sendiri ... malah banyak dari "benih" yg bercambah bukan menjadi benteng tetapi menjadi anai2 yg memakan jemaahnya sendiri (PAN) ... dikhabarkan "benih2" itu adalah profesional ?.... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panjnag mnejela...isi tarak...klu umno sekat bantuan kek.sekolah cina...abis cina mengamuk...tp melayu...sekolah agama kek pp kene tarik banatuan...diam...mana kuali? Tolongla...kata abg adik dgn dap?

      Delete
  9. Anda seorang Sotong???????? Anda suka mkn sushi, candat sotong, suka gadai bini, mak bapak tang mengaku anak, kalah saman dll sotong style, sila hubung Hadi sotong

    Kami Parti yg berdasarkan loser, kami Faham anda barua dan kami suka mkn sushi

    Parti kami cap Jepun ada banyak jin peliharaan, PGB namanya , dalam bahasa Italy yg bermaksud "makan sushi manyak sedap oooooo".

    Apa kami lakukan tak berpandukan betul atau salah, sebab kami mengharapkan Ihsan Jin harun Jing



    SIla hubungi Hadi sotong, Jin Arung Jingi, Tontotwoi dan Nik Abodoh untuk butir2 selanjutnya




    Hidup Sotong blh dmakan bsama sushi enak sekali..


    Boy PGB
    Parti Gadai Bini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti gadai islam....hudud tolak...baiah langgar...cerai taklik xtrerpakai...amoi can nasab bkn mahram...gambar felixia main pakai...wakaf kebas je...anak2 islam nk sekolah kene tarik geran...diam jer...lg mau ngaku amanah?

      Delete
  10. Tak ada orang melayu yang hadir kecuali hubaya-hubaya PAN sahaja. Peliknya ada hati nak bertanding kawasan melayu. Tujuan supaya PAS kalah.

    Hubaya2 ni biasanya tiada pekerjaan tetap. Itu sebab mereka follow rapat rapat Izham dan Hanna Yeoh untuk mendapat sesuap nasi. Antara puak2 ni pendokong Syiah dan sekarang penganut2 syiah dinegara ini semua pergi pada PAN, Dalam PAN general2nya Syiah.
    Orang yang ada dalam gambar tu jangan kutuk Syiah depan dia...tak mengamuk nanti. Lagi satu top brass dalam PAN adalah pengamal Islam liberal. Kat Indonesia Islam liberal dah banyak menyesat masyarakat Islam sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elokla...lps ni blh mintak kerusi pj dr dap...sikali lagi...apa lu cakap....soli3...ampun lim...ampun lim

      Delete
    2. PAN ni byk memudahkan urusan org islam...hudud x penting...baiah dan cerai taklik blg kafarah...ciplak dan cilok halal...kulit amoi setarf nasab sendiri...wakaf blh amik blk...syukur tgaa...geran anak2 islam nk belajar ditarikblk kene diam...lps ni apa plak ek dipermudahkan lg..haaa...automatik...ahli pas adalah ahli pan kecuali merrka isi borang keluar parti kuali...amacam?

      Delete
  11. PAN ni samalah mcm produk barangan yg tak berkualiti tetapi hya gah iklannya saja yg berapi-api. Rakyat dpt menilai baik buruknya PAN. Tujuan penubuhannya hya atas sifat dendam kerana dipinggirkan oleh perwakilan pas dari menjadi pemimpin. Kerana kecewa dan dendam mereka sangup jadi pengkhianat kpd perjuangan islam. Utk menghancurkan pas mereka sangup menjualkan diri dan prinsip kpd dap dll yg bermusuhan dgn pas kerana ketegasan perjuangan mempertahankan islam yg pas zahirkan. Walaupun mereka membuat onar dan pas teruk ditikam tetapi rakyat khususnya melayu@islam tetapi berdiri teguh menyebelahi pas sbb itulah semua program pas tidak mendapat sokongan org melayu. Pada hakikatnya PAN lebih jahat dari umno kerana pemimpinnya busuk dgn dendam dan sangup mengadaikan kepentingan islam dan melayu demi mendapat tempat,pertolongan dan pengitirafan dari dap yg begitu kuat menaja mereka.

    ReplyDelete
  12. Meleleh ayaq juboq bang mat tgk amoi pakai seluar pendek....dpt aku toron siap laa hang...kui3

    ReplyDelete
  13. Hinalah selagi kamu boleh menghina. Perlekehlah selagi kamu mampu memperlekeh. Putarlah kebenaran selagi kamu boleh memutar kebenaran. Namun percayalah, penghinaan yang kamu lontarkan kepada orang lain akan mengena diri kamu sendiri dalam bentuk-bentuk yang kamu tidak sedari. Dalam hal ini omakkau mempunyai saham yang sangat besar. Tunggulah, pembalasan dari yang maha kuasa atas segala kejahatan yang kamu sebarkan dan war-warkan.

    ReplyDelete