KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 3 October 2015

IBRAHIM ALI SELAR MAT SABU DAN SAIFUDDIN NASUTION YANG GELAR DIA KATAK TETAPI SEKARANG JILAT BALIK KAHAKNYA ... MEREKA PEMIMPIN HIPOKRIT!!!



Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali lebih rela memfokuskan usaha memupuk nilai-nilai baik di kalangan generasi muda daripada menceburi bidang politik lagi.

Bekas ahli Umno dalam memberitahu, ramai yang menggesa badan bukan kerajaan (NGO) bersayap kanan itu bertukar menjadi sebuah parti politik, namun beliau tidak nampak ada keperluan untuk berbuat demikian.

“Untuk menjadi sebuah parti politik tidak mudah. Pertama, anda perlukan dana, wang. Kedua, saya rasa sudah ada banyak parti politik.

“Jika Perkasa menjadi parti politik, saya tidak tahu siapa yang akan menggantikan saya. Saya harap Perkasa akan hidup lebih lama.

“Jadi, apa yang penting sekarang ialah kita perlu program-program kesedaran, untuk menyemai elemen seperti tadbir urus yang baik, anti rasuah dan anti penyalahgunaan kuasa kepada generasi muda.

“Dengan semua ini, kita tidak perlu parti-parti politik (baru), sebaliknya (kita perlukan) pemimpin-pemimpin baik,” katanya.

Bagaimanapun, bekas Ahli Parlimen Pasir Mas yang ‘bencikan politik’ itu tidak menolak kemungkinan bertanding pada pilihan raya umum (PRU) akan datang sebagai calon bebas, tanpa menyertai mana-mana parti politik.

“Saya lihat parti-parti politik diketuai (orang-orang) hipokrit.

“Ketika berada di politik, orang benci pada saya. Saya gembira tidak mempunyai skandal dan sebagainya. Itu sebabnya saya boleh menjerit, saya bukan oportunis.

“Saya tidak kaya juga dan masih tinggal di Melawati, di rumah pemberian bapa mertua saya kepada anak perempuannya. Saya masih Ibrahim Ali yang dahulu.

“Junior-junior saya hari ini mempunyai rumah-rumah bernilai RM5 hingga RM7 juta serta beberapa buah kereta.

“Kereta saya sudah berusia 15 tahun. Jika saya ada wang, saya belanja untuk kawan-kawan,” katanya.

Tambahnya, beliau tidak pernah mempunyai sebarang isu besar ketika berada dalam politik, kecuali melompat parti yang menyebabkan beliau digelar ‘katak’.

“Tetapi, lihatlah berapa banyak katak yang ada sekarang. Saifuddin Nasution pernah menyertai PAS, Umno dan PKR.

“Mat Sabu (Mohamad Sabu) pernah gelar saya katak juga, tetapi sekarang dia pun jadi katak. Mereka semua hipokrit,” ujarnya.

Ibrahim berkata, beliau sudah berusia 64 tahun dan tidak mahu bersara dalam bidang politik.

“Saya masih ada minat dan jika saya mahu bertanding pada pilihan raya, saya akan menjadi calon bebas. Tetapi, saya tidak boleh menyertai kumpulan ini,” katanya.

48 comments:

  1. Dh xlaku...meroyan la kalau yg pompuan ..yg jantan..gila babi mcm la si brahim ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah PANtaKATAK Imayam

      Delete
    2. Mat Sabu ketuq PANtaKatak

      Delete
    3. Tak apa braim...
      Gelaran RAJA KATAK masih u punya.

      Delete
    4. Kalau dah takut, macam2 pas sanggup buat.
      Dgn amanah buat apa nak takut...
      Amanah tak mengancam pas pun.
      PALING KUAT PUN PAS CUMA HILANG KELANTAN AJE.
      Relak la....
      Jangan meroyan lebih2

      Delete
    5. RAJA KATAK TENGAH CUBA PANCING PAS. HARAP2 PAS DAPAT SEDIAKAN SATU KERUSI UTK CALON RAJA KATAK INI. SEBAIKNYA DI LUBUK SUNGAI PASIR MAS.

      RASANYA PAS AKAN BAGI SBB PAS DAH TAK ADA CALON BERWIBAWA. CALON YG ADA SKRG BYK YG DAH JADI MAT BALAK

      Delete
    6. Hilang kelantan?
      Mana bole...
      Malu besar la hadi kang....

      Delete
    7. JEREBU MAKIN TERUK...TAK ADA PENYUDAH. PEMIMPIN DAN RAKYAT MASIH BERCAKAP PASAL POLITIK HARI-HARI. KENAPA PEMIMPIN MALAYSIA LEMAH TAK BERSUARA? TAK KEMUKAKAN BANTAHAN TERHADAP INDONESIA? MEMANG CELAKA & SIAL PENDUDUK INDONESIA!!! BABI MENGAKU MUSLIM MENYUSAHKAN ORANG LAIN SETIAP TAHUN!!

      Delete
  2. Katak Ni xder prinsip...katak poyo...xsama katak mat sabu sbbyer tuannyer walaun..flip flop..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa shj warna, katak tetap katak.
      Melompat adalah tabii katak.

      Delete
    2. Apa lg jika katak yg dok melompat lompat depan rumah org.bila diketuk menjerit marah

      Delete
    3. Lebih baik jadi katak.
      Jadi anjing kurang baik.
      Anjing menyalak lagi tak baik.
      Alaaaa....hilang kelantan aje laaa. Bukan hilang hadi pun. Apa nak kecoh2 ni

      Delete
  3. Apapun katak tetap 'BINATANG"....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yessss......
      Kerana katak dan anjinglah Pas akan kehilangan kelantan 2018 nanti. Katak dan anjing akan bantu umno merampas kelantan. Untunglah org kelantan sbb umno boleh sediakan lebuh raya, royalti minyak dan peluang pekerjaan. Katak dan anjing dah tak mau lagi mat balak yg cuma tau sapu balak utk cari makan tambahan.

      Delete
    2. Klu hilang kelantan sbb katak memang amat memalukan. Sesuai jadi pariah saja klu hilang negeri sbb katak.

      Delete
    3. Baik berusaha supaya tidak kalah di kltn.
      Klu kalah nanti sapa nak tolong sapu balak?

      Delete
    4. Kelantan takde apa2. Negeri miskin. Kalah pun takpe

      Delete
    5. Tapi binatang lebih mulia dari manusia yang berdosa.

      Delete
  4. Kiter juga ada seorang kawan lecturer yang mengajar di sebuah IPT xxx yang menjadi lubuk memberi degree subsidi ini juga.

    Beliau juga berhadapan dengan dilema yang sama, hasil exam dan tugasan yang diberi lansung tidak layak diluluskan tapi bila di bawa ke pihak atasan kena marah pula takut nanti tidak diberi lagi projek berjuta2 ni buat bayar gajinya dan dituduh pula tidak pandai mengajar.

    Walhal pendidikan tinggi perlu kelayakan tertentu untuk belajar sebab itu mesti skor SPM baru boleh ambil kalau tak skor memang tahap kepandaian belum melayakan so jangan salahkan lecturer.

    Kini dia tersepit, apa pendapat anda?

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian spm 5A < degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , pembantu rumah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.Heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya berpendapat, kalau spm gred 3, tak payah nak pegang jawatan dlm parti. Sbb mereka ni konon nak sambung belajar melalui open universiti yg byk upah org lain siapkan assignment.

      Delete
    2. Nasib baik mat sabu lulusan uitm dan bukan spm gred 3

      Delete
    3. Kedepan banyak sangat makan babi ye? Berapa kilo babi kedepan makan sehari?

      Delete
  5. Katak pisang yg suka dok bertempek kat org tu warna oren ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbb parti cap hurup O dah tak bole pakai. Kerja asik sapu balak. Oren nak tolong dacing dpt royalti minyak di kltn. Kita kena sokong oren supaya dpt guna lebuh raya

      Delete
    2. Semua negeri di msia klu pas tak perintah mesti dah ada lebuh raya. Kita tukar la

      Delete
  6. Kah kah kah .............. kah tak ! Katak ! ......... Mmg sah katak ! ......... dan gelaran Raja katak yg selama ini dipegang oleh Ibrahim Ali telah bertukar tangan kpd Mat Sabu serta geng Amanah ......... tapi kali ni bukan katak pisang tapi ........ besar punya ! ....... katak kodok ......... bunyinya pun hodoh godok ! godok ! bukan gedek ! gedek ! sbb kerjanya pun dok rodok habuan2 dpd Dap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas kompom hilang kelantan hanya sebab beberapa ekor katak. Kesian dan memalukan jika hilang negeri sbb katak

      Delete
    2. Hohoho.....
      Malu besar hadi wooo kalu kelantan jatuh kat umno balik. Yg paling malu hadi & harun sbb kehilangan kelantan itu berlaku selepas TGNA meninggal dunia.

      Malu woiiii...
      Mana nak sorok muka woiiiii

      Delete
    3. Pas kalau bungkus dan hilang kelantan nanti bunyinya tukar jadi PUSSSssss.....
      MALU WOOOO....MANA NAK LETAK MUKA WOOOO....

      Delete
    4. Malu tak kisah bhaiii...
      Hilang lubuk balak lagi malu

      Delete
    5. Apalah sangat yang ada kat kelantan tu? Banyak sangat ke hasil kelantan? Berapa cukai kelantan bayar kepada kerajaan persekutuan berbanding berapa kelantan dapat dari persekutuan dalam setahun? Kelantan negeri subsidi. Baik pas, PAN, umno kelantan & melayu kelantan tak payah la nak kecoh2

      Delete
    6. PAS mng Kelantan sblm pr dan ko wujud la woi. Knp ko rsa lps pas klua pr dia akan kalah Kelantan ?

      Delete
    7. ini aje hujah kau !!!!!

      kau ni orang kenya ke

      Delete
  7. Kita sepatutnya berbangga mempunyai pm pertama di dunia menjadi anjing suruhan obama! kah! kah! kah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. salah tu budak kedi obama! kah! kah! kah!

      Delete
    2. salah tu budak yg jumpa duit 2600 juta.

      Delete
  8. bapak kedi golf obama yang pertama di dunia! kah! kah! kah! ketuanan melayu rupanya nak jadi kedi golf amerika rupanya! kah! kah! kah!

    ReplyDelete
  9. Gandingan hadi mereng haron jin dan hasan tandok.
    Mantop.
    Takbirrr.
    Kua kua kua.
    Gumbira gumbira.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga sempat mengucap..anon 15:21..jgn mati katak

      Delete
  10. jika melompat dr parti yg dh luntur akhlak islam nye kepada menubuh parti islam baru .... ini adalah katak mulia

    kalau melompat dpd perjuangan rakyat kpd menipu rakyat.. in katak puru

    adapun tk tukar parti tp tukar perangai dpd akhlak islam kpd akhlak umnu...
    ini bukan katak.. tp tahi katak

    bila katak berbunyi, dia tk tipu... itu tanda hujan

    tapi bila pemimpin parti warna hijau katak berbunyi.. tunggu dulu
    itu pasti pembohongan .... tk buat2 juga hudud

    nota:

    katak pernah menjadi tentera Allah melawan firaun

    ReplyDelete
  11. Apa nak kecoh, ini Perkara kecik JE. Keluar Dari Islam biasa Dan berhijrah menubuhkan Islam yang lebih progressive ini Perkara baik. Jadi jadi Katak bawah tempurung. Pas tak bercita cita besar Dan jiwa Nya terlalu kecik. Penubuhan wadah Baru Ni memang tepat pada waktunya. Dap gertak sikit JE pun tak boleh nak handle, Macam mana pas nak kerajaan. Bubarkan Kan JE parti Dan jadi NGOs. Itu yang sebaiknya buat pas. Tak de apa lagi nak dikejar

    ReplyDelete
  12. Kepada mereka-mereka yang hobinya mencaci ulamak khususnya TGHH dan selainnya, Saya peringatkan puak puak ni kerja korang sebiji tak tumpah macam puak puak Yahudi.

    Sejarah buktikan mereka ini sanggup bunuh para nabi. Satu contoh yang terkini, bila mana TGNA masih hidup macam-macam cacian dan penghinaan korang buat. Tapi bila kawan tu wafat, barulah timbul pujian yang tak terkata. Terbukti akhir kalamnya sebagai insan yang mulia. Tapi bagaimana nasib puak yang caci hina beliau.....nasib lu belum tau.

    Sebab itu Allah perhidupkan keturunan yahudi sampai sekarang untuk buat perbandingan dgn kerja buat spesis ug sama dgnnya.

    JAWABLAH DI ALAM QUBUR DAN YAUMIL AKHIR NANTI. JGN SALAHKAN SESIAPA SAYA DAH PERINGATKAN SEKARANG NI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ulama MESTI mempemerkan keindahan Islam...jangan tunjuk samseng. Camana nak puji ulama samseng? Mestikah kita puji ulama "mereng?"

      Delete
    2. kenapa Allah bahagikan ulamak kpd dua

      ulamak baik dan ulamak JAHAT

      kalau nabi2 memang semua terpelihara

      klu ulamak belum tentu

      bila masa yg tolak hadi hendak bunuh ulamak

      jgnlah berlebih2 samakan dgn contoh yg melampau

      yg ditolak dan dipertikai adalah sikap buruk hadi
      yg mana baiknya tidak disentuh

      sila jawab soalan mudah ini sedikit:

      1. APAKAH HADI MANUSIA MAKSUM ?
      2. APAKAH MENOLAK HADI AKAN TERIMA BALA? wahh dasat ni
      3. APAKAH HADI ADA HAK BUAT APA SAJA PD ORG LAIN DAN ORG ITU TK BOLEH SENTUH HADI LANGSUNG?

      inilah penyokong PAS, kesesatan yg telah disumbat dlm fikiran mereka bahawa hadi itu ulamak wali besar yg tak boleh disentuh langsung

      masing2 takut kena bala kunun sebb menghina ulamak

      siapa yg menghina ygtidak sepatutnya tetap berdosa walaupun yg dihina itu DAP

      sesiapa yg berhujah menolak yg sewajarnya tidaklah berdosa walaupun yg ditolak itu BERKELULUSAN AGAMA dan digelar ulamak

      ulamak adalah org yg apabila disebut nama Allah gementar hatinya

      ketika menghina mengutuk mengjebon menganwarinas mentololkan sesama insan .... adakah tidak gementar hatinya sedang perbuatan itu tidak berdosa

      maka ciri2 ulamak yg Allah bgtau blh dipertikai ketika beliau melakukan perbuatan yg sepatutnya beliau gementar pada Allah ketika itu

      Delete
  13. Katak lebih baik dr" Wallaun' bute tuli "menbalak bersama ulamak"

    ReplyDelete
  14. Wahai semua umat Malaysia, mari kita pakat2 puji ULAMA yang berzikir JEBON, BARUA, PELESIT, BIAWAK dll ni . Kita kena ikut ulama begini. Mereka pewaris nabi. Mari kita pakat2 zikir, jebon, pelesit, biawak dll kerana zikir begini dapat bawa kita masuk syurga.....(ha ha ha ha ada lagi otak simpan di lutut!) anonymous 18:14

    ReplyDelete
  15. Syukur, alhamdulillah. Mari tumpu pada kerja.

    ReplyDelete
  16. Mengaku pun katak.. alhamdulillah.. Allah telah menetapkn pendirianku bersama PAS..

    ReplyDelete