KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 1 October 2015

JANJI MANIFESTO PAKATAN RAKYAT MAU HAPUSKAN TOL HANYA TINGGAL JANJI APABILA LEBUHRAYA BERTOL EKVE DILULUSKAN OLEH KERAJAAN SELANGOR.




Antara sebab musabab utama betapa Langkah Kajang diwujudkan atas ilham pintar Setiausaha Agung PKR merangkap Naib Presiden PKR dan Ahli Parlimen Pandan YB Rafizi Ramli, kerana Lebuhraya KIDEX mendapat kelulusan dari kerajaan negeri Selangor dibawah pimpinan Tan Sri Dato' Seri Abdul Khalid Ibrahim yang bercanggah dengan janji Manifesto PR PRU ke13 iaitu penghapusan tol jika PR menjadi parti pemerintah negara.

Bukan main lagi masa itu yang paling kuat bertempik dan mengamuk akan keputusan kerajaan Selangor pimpinan Khalid Ibrahim adalah kalangan para wakil rakyat dari DAP dan PKR. Dilabelkan Khalid Ibrahim sebagai khianati harapan rakyat kepada PR yang mau menikmati lebuhraya tanpa tol. Masing-masing berebut untuk kedepan sebagai jaguh rakyat dengan mengutuk keras Khalid Ibrahim, sehinggakan ada sekelompok rakyat yang percaya Khalid Ibrahim adalah pengkhianat dan yang tukang tempik sebagai pejuang rakyat tulin yang mengerti dan menjiwai deritaan rakyat.

Realiti dan akhirnya apa jadi??????

Sempena setahun YAB Hj Mohamad Azmin Ali menjadi Dato' Menteri Besar Selangor, beliau telah menghadiahkan rakyat Selangor satu hadiah yang sangat berharga.


Lebuhraya EKVE yang membelah satu-satunya hutan simpan kawasan tadahan di Selangor, diluluskan oleh kerajaan negeri Selangor di bawah pimpinan beliau.


Selain itu juga, lebuhraya ini dianugerahkan kepada syarikat kroni UMNO/BN, AZRB ....adakah Azmin bersekongkol dengan UMNO?????? ..... Bagaimana dengan perjanjian konsensi tol tersebut????? .... Berapa harga tol yang rakyat sebagai pengguna harus bayar setiap kali menggunakan lebuhraya berkenaan??????  .... Untuk berapa tahun konsesi diberikan yang rakyat terpaksa tanggung??????

Berapakah bayaran tol yang dikenakan????


Terdapat lima persimpangan bertol iaitu di Ampang, Hulu Langat, Bandar Mahkota Cheras, Ukay Perdana dan Sungai Long, ini bertentangan dengan polisi Pakatan yang tercatit dalam buku jingga yang tidak menyokong tol. Tol dikatakan membebankan rakyat ... apakah Lebuhraya Bertol EKVE tidak membebankan rakyat?????


Projek ini mendapat berita sudahpun bermula .....  apa lagi yang boleh rakyat lakukan?????

Dahulunya rakyat bergantung harap pada pakatan, nampaknya harapan itu cuma janji-janji kosong. Mereka membatalkan KIDEX, tetapi meluluskan EKVE pada masa yang sama.

Kesan EKVE lebih 10 kali teruknya dari KIDEX kerana lebuhraya ini merosakkan ekosistem dan hutan simpan yang berusia jutaan tahun!


Yang paling pelik bin hairannya,  para wakil rakyat samada Ahli Parlimen maupun ADUN Pakatan yang paling banyak bising mengenai KIDEX seperti Tony Pua dan Rafizi Ramli tidak langsung kedengaran buat bising maupun berbunyi sedikit pun pasal EKVE ini!!!!

22 comments:

  1. Omakkau, sila betulkan balik statement yg mengatakan AZRB adalah kroni UMNO/BN.

    AZRB adalah antara syarikat bumiputera yg berpengalaman dlm pembinaan lebuhraya di Malaysia. Kerajaan tahu AZRB adalah antara penyumbang dana kpd satu parti politik pembangkang di Malaysia. Itu adalah kenyataan.

    Tuduhan pembangkang ada yg benar, tetapi banyak yg tidak benar dan hanya kenyataan 'hear say'.

    Buat homework dulu sblum kluar kenyataan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sila saman Omakkau kerana fitnah...!!!

      Delete
    2. Saya tidak menganggap ianya fitnah, cuma faktanya tidak tepat.
      Tak perlu saman omakkau, saya dah maafkan.

      Delete
    3. Semua orang dah dpt bahagian masing2...percayalah ckp aku...tu pasal lulus. Rakyat biasa je kena tipu. Ekosistem lanciauuu....kau ingat pemimpin luar yg bebas & dlm penjara ada kisah pasal ekosistem? Diorang cuma kisah pasal perut diorang je..rakyat malaysia ni jenis bising sekejap, besok lusa lupa.

      Delete
  2. Wow!

    Teruja suggu haku dgn mb longkang dpd pkr nih. Time kasih mb longkang krn hadiahkan kami ekve. I lap u pkr/dap...

    apa ulasan dpd wakil PAS selangor?...PAS tau atau tidak projek ekve nih

    ReplyDelete
  3. Ni projek KEPALA BANA namanya.. becanggah dengan manifesto pakatan rakyat sebelum ni. Macam GAMPANG!!

    ReplyDelete
  4. Manifesto bukan janji. Selalu mau ingat laa

    ReplyDelete
  5. Kerajaan Selangor ni kerajaan PKR + Pas...

    Apa exco Pas buat...??? gentel telor jer ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau Adun pas gentel telor,
      Adun Pkr pula asyik melancap.

      Delete
  6. Lebuhraya bertol terbaru telah diluluskan oleh kerajaan PKR Selangor?

    SATU LAGI PROJEK KERAJAAN SELANGOR

    HADIAH TERBAIK UNTUK RAKYAT NEGERI SELANGOR.

    ReplyDelete
  7. Pkr sebab wang punya pasal
    Sepatutnya azmin sedar dia kena bagi jalan percuma aku pun tak setuju hapus projek itu atas sebab dijangkakan rakyat bertambah kena terpakas juga bina lebor raya itu kesenangan rakyat
    Syarikat pembinan tersebut kena patut peraturan menjaga amal sekitar, tak ada masalah pun di pahang bina lebor raya
    Lagi pun bagus juga bagi pada bumiputera yg kaya orang melayu.

    Manifosto bukan janji pegang oleh pakatan rakyat he.he.he
    Baik Pr tak payah buat manifosto macam itu buat malu je

    ReplyDelete
  8. EKVE sepuluh kali lebih teruk dari KIDEX?

    Tony Puaka sudah bisu?

    Rafizi ramli sakit gigi?

    HADIAH TERBAIK UNTUK RAKYAT SELANGOR.

    ReplyDelete
  9. Rakyat Selangor sepatutnya bergembira kerana kerajaan negeri telah menunjukkan janji mereka kpd rakyat Selangor adalah tepat iaitu MANIFESTO BUKAN JANJI.

    Padan muka aku..huhuhu.

    ReplyDelete
  10. Kat kelantan dah beratus ribu hektar balak kena tebang kerajaan negeri tetap papa kedana tp MB mampu pula bina 3 banglo utk anak dia walau pun khemah mangsa banjir banyak yg dah reput..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mintak bantuan dari PBB laaa....

      Delete
  11. Kenapa nak tebang hutan lg yg tingal sejemput itu kenapa dgn manusia manusia keparat tamak haloba ni.apa masih tak cukup lg dgn jln bersimpang yg ada.kenapa nak kacau perumahan aku utk bina perumahan mereka lg.aku nak marah tapi tak boleh sumpah nanti ramai kawan aku yg tingal diselangor juga yg jd mangsa.kenapa kacau kawasan tadahan air tu.sudahla selangor tak cukup air.jgn tebang pokok aaa mati akal aku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR kan Parti Kelentong Rakyat.

      Engkau juga yg pilih
      Engkau juga yg tukang kempen
      Tak payah lah bising bising sangat.

      Delete
  12. Hapuskan ekve apa kejadah tu hapuskan tol.apa tak cukup senang n kaya lg manusia.hapuskan atau kamu semua akan
    dihapuskan.knpa marah dgn kidek n buat
    ekve yg lebih teruk.kasi hentam sama
    mereka.hapuskan hutan ah no

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah bising, biarlah depa habiskan hutan yg sedikit tu, simpan pun buat apa, tak ada nilai ekonomi.
      Takkanlah dah hilang kepercayaan pd kerajaan PKR kot. Kot ya pun, bagilah sepenggal lagi utk depa siapkan KIDEX tu, kita dpt merasa bayar tol lagi. Bukankah kerajaan PKR mahu tolong rakyat. Buat malu je bising2.
      Buat malu Anwar Ibrahim je kau ni.

      Delete
  13. Dulu pr kata kalau dia org yg memerintah itu free ini free lancau free... cuba kau org bagi tau apa pr buat yg memgembirakan hati rakyat selama mereka memerintah beberapa
    neger dlmi beberapa tahun ini... tak payah banyaklah cuba 3 bagi contoh apa yg mereka buat yg memgembirakan hati kau org semua termasuklah pati Pas.

    ReplyDelete
  14. Aku jumpa.......
    1. Selalu buat refomasi ( huru hara)
    2. Touch anjing (najis yg disucikan)
    3. Anuar di penjarakan x 2

    ReplyDelete
  15. Aku jumpa,

    1. Kencing berak merata-rata
    2. Dpt eksesais angkut air
    3. Dapat mengundi dua kali di kajang
    4. Dapat air catuan percuma
    5. Dapat tengok ladang babi terbesar

    ReplyDelete