KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 1 October 2015

MESYUARAT AGUNG TAHUNAN CABANG (MATC) SUNGAI BESAR NAFI LULUSKAN USUL PECAT SEMUA PENGERUSI JKKK DARIPADA PAS.



PKR Cabang Sungai Besar menafikan mereka telah meluluskan usul yang meminta kerajaan Selangor memecat Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung (JKKK) daripada PAS.

Mohamad Fauzi berkata, mesyuarat cabang itu meluluskan tiga usul iaitu;

1.Mendesak kerajaan membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim
2.Kerusi Parlimen Sungai Besar dan DUN Sungai Panjang yang dipegang PAS diserahkan kepada PKR
3. Satu pengundi di Sungai Besar satu undi untuk PKR

Dia berkata, tiga usul yang diluluskan itu akan diserahkan kepada PKR Negeri Selangor untuk membuat keputusan.

“Kami hanya mencadangkan dan kami terima segala keputusan PKR Negeri. Kami berdiri teguh dibelakang PKR Negeri dan kepimpinan Mohamed Azmin Ali sebagai Menteri Besar Selangor,” katanya.

Nanti jangan ada yang tersentap sawan jika ada usul PAS Kawasan  Gombak mencadangkan agar Parlimen Gombak dan DUN Bukit Antarabangsa ditandingi oleh PAS pula.

Tetapi ikhlas cakap ... tidak mungkin perkara ini berlaku sebab ahli-ahli PAS peringkat bawahan dan akar umbi bukannya jenis senang-senang dan sesuka hati keluarkan usul sehingga menguris hati dan jiwa rakan.

32 comments:

  1. Mintak kerajaan bebaskan Anwar Ibrahim? Tak tahu prosedur ke org PKR ni?
    Sekali sekala pakailah otak tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ish...ish...

      Omak kata tak mungkin berlaku kerana semuanya sahabat...

      Omak ni dah menopos ker..? baru lagi geng 18 dihalau oleh sahabat hingga mengguris hati Hj Hadi....kah...kah...

      Delete
    2. Kau ni menghina Omka kau ye..mana kau tahu dia monopos? dia masih dara,ramai yang berkenan dengannya,kau ajae yang taknak,.

      Delete
  2. Haaaaaa INI yg gang kualib putu mayam mahu.

    Ayuhhhhh DSWA terus terang yg PKR tidak mahukan PAS.

    Wachaaaaaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. SARANAN AMK, WANITA PKR DILUDAH SEMULA!!!

      Kesian Wan Azizah. Dapat Pengikut pun Buta Kayu belaka!!!
      Selepas desakan dan ugutan yang dibuat oleh kedua sayap PKR di Pulau Pinang semalam diaibkan oleh Presiden parti tu sendiri semalam, kali ini giliran PAS pulak 'meludah' muka mereka.

      Pemuda Pas Pulau Pinang berkata, desakan AMK supaya wakil parti Islam itu mengosongkan kerusi dalam Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP) bertentangan dengan pendirian Presiden PKR sebelum ini.

      Ketua Pemudanya, Afnan Hamimi Taib Azamudden berkata, cadangan AMK itu agak mengelirukan sedangkan PKR masih meneruskan kerjasama politik dengan Pas termasuk di negeri itu.

      Sambil menegaskan, jawatan Yang Dipertua (YDP) dan ahli-ahli MAIPP adalah di bawah perkenan Yang di-Pertuan Agong dan bukan Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN) Pulau Pinang.
      "Kami menasihatkan supaya semua pihak menghormati kuasa prerogatif Agong selaku ketua agama Islam bagi negeri Pulau Pinang.
      "Walaupun pihak MMKN mempunyai kuasa untuk mencadangkan nama, namun ia perlu tertakluk kepada kuasa prerogatif YDPA untuk menerima atau menolak cadangan itu," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.
      Semalam, Ketua AMK Pulau Pinang, dan Ketua Wanita PKR, Nur Zarina Zakaria mendesak Timbalan Pesuruhjaya Pas Negeri, Mohd Salleh Man mengosongkan kerusi jawatan YDP MAIPP.

      Malah mereka juga turut mendesak agar jawatan YDP MAIPP itu sepatutnya wajar diberikan kepada PKR kerana parti itu adalah kedua terbesar dengan diwakili seramai 10 orang Adun di Negeri itu.

      Mengulas lanjut, Afnan Hamimi juga berkata, pihaknya akan meneruskan tugas dalam Rejim DAPigs Pulau Pinang seperti biasa sebagai amanah yang telah diberikan rakyat pada PRU13 lalu.
      "Jawatan dalam kerajaan adalah amanah daripada ALLAH SWT dan rakyat, bukannya tempat untuk melunaskan kehendak politik kepartian semata-mata.
      "Individu yang dilantik untuk membangunkan MAINPP dan Islam di Pulau Pinang mengikut acuan pembangunan ALLAH SWT, bukan mengikut acuan nafsu manusia," katanya lagi.
      Pokok pangkalnya, kedua - dua sayap PKR tu sebenarnya hanya sekadar nak menunjukkan yang diorang ni hanya sekadar BARUA TEGAR kepada DAPigs dan sanggup lakukan apa saja demi kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri. Termasuk la menjilat Bontot DAPigs tu!!!

      Delete
  3. Aljuboori kan banduan jenayah seksual liwat.... bukan tahanan politik....macai pkr fikir guna lutut...

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa mahdey dulu anwar kena 15 thn

      bila paklah naik dia benarkan mahkamah secara adil.. maka anwar lepas sebb memang kes fitnah ni lemah dan konsprasi politik

      kini najib zalimi anwar sama atas fitnah yg sama dan tujuan yg sama.. iaitu politik.. maka tidak salah mendesak anwar dilepaskan

      JIKA ANWAR ITU SEORANG PAKCIK JUAL GORENG PISANG.. DAH LAMA KES TUTUP SEBB MEMANG SGT JELAS FITNAH

      tapi sebb anwar itu ancaman kpd umnu maka digunakan mamak cari makan peguam sapiee utk pastikan anwar kena penjara.

      maka dakwaan kazaf anwar dilengah2kan

      mungkin pemimpin umnu pun tk favour pada khir toyo, maka peguam sapiee pun gagal menangkan kes.. maka ke penjaralah khir.

      its all dirty politic by umnu... tk perlu bodohkan rakyat

      Delete
    2. Bila dah diberi peluang dan ruang di mahkamah aljubooori mrnyorok lam bontot kapal sink...terpekik terlolong diluar mahkamah tak meliwat...hingga bicara tertutup pun berlaku rupa2 nya 4 cm masuk dlm lobang jubo....DNA sampel air aleutoh pun x brani nak bagi...tangguh berpuluh kali...alibi pun x brani nak tunjuk...peluang seluas luas utk pertahan dan berhujah dlm mahkamah pun tak berani nk berhujah....apa lagi yg konspirasi.....berani krana brnar takut kerana mme salah...aljuboori tak perlu bodohkan rakyat....kapal sink dan majlis peguam pun ckp berlaku liwat suka sana suka...semua fakta ni lansung x dijawab......aljuboori x yag nak bodohkan rakyat....

      Delete
    3. 10;41 Anwar bukan dipenjara 15 tahun, fakta tu silap.

      Bukan Pak Lah yg membebaskan Anwar, mahkamah yg membuat keputusan dgn undi 2-1, sila revise balik.
      Dah byk sgt kes liwat berlaku di Malaysia, semua yg disabitkan dan didapati bersalah, semua masuk penjara, tiada pengecualian.

      Kes ini tidak lemah sbb air mani Anwar dijumpai 4 cm dlm dubur pengadu. Pakar yg juga saksi Anwar dari Australia tak dapat nafikan. Mungkin tiada unsur paksaan secara fizikal kpd pengadu, tapi masalahnya air mani yg mengandungi kromosom haploid Anwar itu masuk dlm dubur pengadu melalui cara apa?

      Sekiranya Anwar mengaku dia mengeluarkan air maninya dgn apa cara sekalipun dan memberikan kpd pengadu, kemudian pengadu memasukkan air mani tersebut ke dlm duburnya dgn apa cara sekalipun, maka dia mungkin terlepas. Tapi Anwar tidak berkata demikian.

      Kalau peguam Anwar kata, ini perlakuan dua orang dewasa yg suka sama suka, mengapa Anwar lari ke kedutaan turki setelah mengetahui pengadu telah membuat laporan polis?

      Cukup sekadar itu, ada byk lgi, tq.

      Delete
    4. Al juburi nihidup lagi ,fikirkan dah mampus,hidupnya penuh dengan jubur,jubur mak dia .jbur ayah dia .jubur kakak dia.jubur bini dia/takda fikir lain ,setiap masa jubur.jubur.jubur.makan pun ingat jubur.sakit mentalnya makin meningkat.

      Delete
  4. besar sungguh tipu daya yg diperbuat oleh kawanan serigala itu ... lisannya sangat berlawanan dari tindakan yg diambil .... atas sifat apa jalinan "tahaluf siasyi" yg sangat kamu banggakan itu ? ... kamu hanya berjaya menipu diri sendiri dan sekalian manusia yg jahil lagi sangat menyombong diri di atas kejahilannya ... keadaan kamu jauh lebih buruk dan keji dari fitrah kejadian mahluk Allahswt yg lain (lihatlah dari setiap kejadian mahluk yg bernyawa itu pastilah ada kuasa pemutusnya (ketua) untuk diikut dan ditaati keputusannya) ... sedang kamu ciptaanNya yg dikurniakan akal tidak mampu mengangkat kuasa pemutus dari kalangan kamu ...

    ReplyDelete
  5. Suara halus membawa Puak2 Putu Mayam Segitiga Oren menggunakan alasan tak masuk akal.

    Cai Cai, Label Melabel. Cai Cai Label Melabel, Cai Cai, Label Melabel. Cai Cai Label Melabel, Cai Cai, Label Melabel. Cai Cai Label Melabel, Cai Cai, Label Melabel. Cai Cai Label Melabel, Cai Cai, Label Melabel. Cai Cai Label Melabel, Cai Cai, Label Melabel. Cai Cai Label Melabel, Cai Cai, Label Melabel. Cai Cai Label Melabel, Cai Cai, Label Melabel. Cai Cai Label Melabel,

    ReplyDelete
  6. Org mempertikaikan knpa masih nak sokong najib nak sokong hj hadi padahal mereka dilebelkan buruk sekali.bodoh sgt ke penyokong mereka itu.ia adalah krn pemimpin pembankang selain hj hadi nampak lebih buruk lg.tgok mat sabu awal awal kata nak buat islam tp kena bincang dgn dap.pkr pula kata anuar difitnah.tp bagaimana dnanya ada dlm jubur saiful.bleh org senang senang nak curik dna tu dr dia.kalau senang buat apa org mintak dna tu dr dia.dia yg dedahkan diri dia kpd fitnah.lepas tu nak salahkan org.pkr n kuali pulak tgok perangai mereka dipulau pinang n selangor.knpa kebulur jawatan n nak jilat dap sgt hingga sangup menekan pas n azmin.biar la mereka buat kerja mereka.mcm la mereka tu tak ada keje lain nak buat selain
    Dengki dgn jawatan org.rakyat sedang melihat jgn nanti kamu dilihat lebih buruk krn sifat dengki n irihati kamu.nanti sia sia kamu menubuh pakatan harapan tp hanya harapan utk org org yg jahat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hujah ko semua isu lama dh terjawab... ketinggalan tu sebb sokong umnu pasug

      elok pegi demo kt petaling street la.. dpt makan free

      Delete
    2. Isu lama yg dibangkitkan perlu lah dijawab dgn isu lama juga...mana ada isu lama jawapan blh tukar cerita baru...ngok...

      Delete
  7. dengan tiadanya kuasa pemutus (ketua) didlm PHR ... maka kamu akan digulung dengan sifat berkhianat,berwaspada,tidak mempercayai,terlepas dari ikatan dan tanggungjawap dan sesungguhnya kamu tidak sedikit menepati sifat dan keadaan sesuatu tahaluf siasyi .... sesiapa yg masih punya akal tolong khabarkan kepada PHR lantiklah ketua dari kalangan mereka kemudian daftarkan ia mengikut akta pertubuhan agar ia terikat pada segala manfaat dan batas didlm sesebuah tahaluf siasyi ... lalu kemudian jadilah kamu sebagaimana mulianya manusia yg dikurniakan akal olehNya ... tidak cukupkah pengajaran yg kamu tempa hasil tipu dayamu diwaktu lalu (BA dan PR) ... sebenarnya ia tidak pernah berakhir disebabkan sifatnya tidak pernahpun bermula (tanpa ketua) .. kini kamu datang lagi dengan PHR juga tanpa diangkat ketua didlmnya ... kelak siapakah yg akan kamu fitnahkan sesama kamu "sipolan itu berkhianat" maka PHR ini juga telah mati ... benarlah kata org ... nafsu dan kehendak kadangkala mampu mengikat dan mengatasi ilmu dan iman ... suka untuk aku bertanya kepada sekalian pengikut PHR .. "siapa ketuanya ?" ... :)

    ReplyDelete
  8. Whoa,

    Sejak bila OmakKau jadi walaun PAS ni? Sudah berenti dengan BTN ka? PKR sudah tidak sponsor ka? Haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. omak SB umnu

      dia yg rosakkan khalid dgn mencipta cinta palsu.. tektik agen2

      sebelum khalid merosakkan PR selangor, dia dipintas anwar

      tu sebb dendam mendalam omak pada PR yg sekarang PH

      as simple as tht

      Delete
  9. bodoh punya PKR...tak sedar diri yang kerusi DUN di Selangor majoriti PAS pegang..lagi mau cite halau PAS...sama mcm DAP bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju..parti paling lemah dlm pakatan selangor...

      Delete
  10. Pkr pulau pinang tu knpa ya nak sgt menjilat dap sampai lupa mereka ada ketua.kesian mak jijah tak habis habis nak kena menhawab utk anak buahnya yg kaki jilat dap.elok le sarankan mereka tu masuk parti kuali putu mayam senang sikit hati mak jijah nak buat keje.

    ReplyDelete
  11. Geng kuali nak langar selangor pula.langar le bior cepat mati semua pendengki gila kuasa sama cam dap tu

    ReplyDelete
  12. Penang larang penggunaan pembesar suara di masjid untuk bacaan Quran, zikir, ceramah agama dan lain-lain selain azan.

    George Town- Larangan penggunaan pembesar suara bagi aktiviti selain azan dan iqamat akan diwartakan tidak lama lagi. - Bernama

    Masjid guna pembesar suara, cina sakit telinga, Melayu kena berundur bertoleransi. Cina berpakaian macam telanjang kat luar, Melayu sakit mata, hak orang Cina Melayu kena diam-diam saja? Cina bela babi di kampung Melayu, Melayu bau busuk, Melayu kena diam-diam sahaja sebab hak cina? Cina anjur pesta arak besar-besaran, Melayu sakit hati, Melayu kena tonggeng dan terima sahaja sebab hak Cina? Cina bawa anjing dalam troli, Melayu kena diam juga sebab Cina tak kata apa apa bila Melayu bawa anak dan kucing dalam troli, adakah anak Melayu dan kucing setaraf anjing?

    Orang Islam tak boleh ekstremis.

    Copy group sebelah

    ReplyDelete
  13. PKR tak payah nafikan, pecat aje. Kalau MB pun depa boleh pecat dgn alasan tahap budak Tadika, setakat pengerusi JKKK apalah sangat.

    ReplyDelete
  14. Apa kepala butuh jijah buat di pulau pinang bila semua berkaitan masjid gunakan pembesar suara diharamkan...jijah aljuboooori asal daru ceruk pulau pinang apa bangsat yg ko anak beranak perjuangkan agama islam di pulau pinang....keluarga bangsat pembohong nak fisio smpi luar negara...kahak puiiii....

    ReplyDelete
  15. Puak parti ajaran sesat ni lebih rela hilang agama dari hilang jawatan..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli seumur hidup parti kuali

      Delete
  16. Kat perlis tahun 2007 dah stat larangan pengunaan pembesar suara sbb tu omakau diam je pasal neh,kalau x dia lah dajjal no 1.perlis tu negeri yahudi atau negeri rosmah..ngeh3

    ReplyDelete
  17. Anoon 14.10
    apa bukti yg perlis larang guna pembesar suara....bukti ado....?....fuck you...

    ReplyDelete
  18. Google sendiri ler semua nk kena suap baik ko jadi lembu jer..ngeh3

    ReplyDelete
  19. Ko google la aku nak berak jap ...ahaks

    ReplyDelete