KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 1 October 2015

KHUTBAH AIDUL ADHA ..... PAS SOKONG MUFTI PAHANG



DAP digesa supaya tidak campur tangan dalam urusan Jabatan Mufti yang mempunyai hak bagi mengeluarkan fatwa dan nasihat agama kepada umat Islam supaya bersatu menetang kemungkaran agama.

Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, parti itu sebulat suara menyokong pendirian Mufti Pahang, Datuk Seri Dr. Abdul Rahman Osman yang mempertahankan teks khutbah Aidul Adha yang didakwa oleh pemimpin DAP sebagai fitnah.

“Khutbah yang berupa nasihat agama bagi umat Islam yang terikat dengan syarat dan rukun merupakan peringatan baik bagi umat Islam,” Katanya dalam kenyataan pada Khamis.

Katanya, Pas sudah masak dengan sikap DAP berhubung pemahaman kepada Islam berdasarkan pengalaman mereka dengan parti itu yang membawa kepada putusnya hubungan antara kedua-dua parti.

“Majlis Syura membuat keputusan memutuskan hubungan dengan DAP kerana penentangan dan sikap melampau DAP terhadap kepimpinan Pas khususnya serangan ke atas Presiden yang membawa usul persendirian ke Parlimen.

“Penentangan DAP terhadap undang-undang Islam ini bukanlah perkara baru. Bahkan tindakan kepimpinan DAP menyokong beberapa program yang ditentang oleh umat Islam seperti Oktober Fest, unisex saloon di Kelantan dan lain adalah bukti umum bagaimana sikap DAP terhadap penghayatan amalan Islam bagi orang Islam,” katanya.

Bagaimanapun, Pas menggesa seluruh intitusi agama Islam supaya turut berperanan menentang kemungkaran yang dilakukan parti pemerintah yang melibatkan isu rasuah, salah guna kuasa, penyelewengan isu 1MDB dan isu derma yang dimasukan ke akaun peribadi Perdana Menteri.

“Golongan agamawan juga tidak sepatutnya bersekongkol dengan kemungkaran pemerintah dan tidak terjebak dengan budaya rasis yang cuba dipotret bagi menutup isu sebenar yang sedang dihadapi rakyat,” katanya.

93 comments:

  1. Dap memang musuh islam. Pan adalah pecacai Dap ja,,cuba pan pertahankan hudud,,sudah tentu Dap akan perhambat pan sama seperti pas juga. Adalah lebih baik pas ug dgn umno ja,,sama bangsa dan ugama, yg keruh dijernihkan sedikit demi sedikit. Jgn melayu islam diperbodoh oleh bangsa lain. Kita bergaduh, mereka yang untung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN ( Pengkhianat Amanah Negara). bossnya Mat Shampoo d selfie. DAP ibarat wali bagi mereka INI.

      Mana PAN. Buktikan korang tu bukan Balaci DAP

      Fook you Putumayam Oren

      Delete
    2. Klu aku cakap PAS Parti Ajaran Sesat nnt ko marah... benci sangat dgn DAP tp bila suruh lepas jawatan dlm krjn DAP ...mcm2 helah di buat... muka x tau malu.

      Delete
    3. Apakah bila pas bergabung dgn umno maka umno akan menyokong hudud? Baik tanya pemimpin umno betul2 dulu. Kalau umno setuju, barulah bergabung. Kalau tak, baik pas duduk sorang2.

      Kapir menentang hudud kita sikit pun tak hairan. Tapi kalu melayu islam menentang hudud, kita percaya ada yg tak betul di mana2.

      Mufti pahang juga kena tanya sama ada mca dan gerakan sokong hudud atau tidak. Kalau tidak, mca dan gerakan juga perlu dikutuk dlm khutbah sama spt dap. Jangan buat2 tak tahu dan tutup sebelah mata pulak......munafik nanti

      Delete
    4. Apa bising2 hudud ni...hudud kan cuma 0.000001% je...cai2 nape bodo sgt...cuba cek sape yg cakap gitu...hehehe

      Delete
    5. ANON 15.10

      KAMI ADA BUKTI PAS JD BALACI DAP

      BILA DAP TOLAK HUDUD PAS....MAKA PUN TAK BUAT HUDUD SAMPAI HARI INI


      PASLAH SEBENARNYA BALACI DAP MCA DN MIC

      ADA FAHAM KA DEYYY

      Delete
  2. Yang ni aku setuju dgn timbalan presiden sbb DAP lah orang islam yang hanyut genting,no ekor,kilang arak semua dap yang buat.lepas tu DAP nak sesatkan org lain pula suruh gadai bini,jamin masuk,curi balak..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai pompuan jd janda angkara bai'ah DAP.

      Delete
    2. ulamak DAP memang h...r..j..dah

      ulamak DAP menipu hudud

      Delete
  3. Lebih baik pas bersendirian, ini antara hikmahnya. Kalau tidak Pas kena dapatkan persetujuan dari DAP dulu sebelum keluarkan sebarang kenyataan, walaupun sesuatu isu itu melibatkan kepentingan ummah.

    PAN dah ambil alih peranan Pas dalam PH. Diam, bisu, kelu dan ikut arahan Big Boss.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno tersenyum je tunggu gf baru hulur tangan. Jaga2 PAS...hukum haram berpegangan tangan...klu nak jugak..kawin dulu dgn umno. Nak bukak kain pon boleh...

      Delete
    2. Sudah sekian lama cina memperbodohkan org melayu,, 65 tahun lebih dah. Mca perbodoh umno utk memusuhi pas,, dia bagi undi kpd umno. Umno kenang jasa mcamic,,maka mcm2 mcamic untung. Dap pulak perbodohkan pas 25 tahun lebih supaya memusuhi umno. Pas pun tertipu dgn lakonan lge menjadikan khalifah umar abd aziz sebagai role model,,lalu bermusuh dgn umno. Dap tak kisah kalah pru,,janji suku sakat mereka mca dpt layanan istimewa drpd umno,, Dap pun dpt untung juga.Inilah mainan cina,,melayu islam JGN DIBIARKAN BERSATU,,KITA RUGI...Siapa cerdik main politik? Ya,,org cina. Sedar lah pas dan umno....

      Delete
    3. DAP menipu hudud

      ulamak DAP tkde krje mkn gaji buta

      org suruh dia buat hudud...dia dok pi mrngendap babi dlm bukit

      ulamak DAP nama Ah Dee Ah Wang

      sorg lagi nama Ah Loong Ding

      memang anti melayu islam apek berdua tu

      Delete
    4. ELOK PAS SENDIRIAN

      KLU UMNU PUN KATA PAS AKAN BG MASALAH PADA UMNU....TKKAN PH NK PAS PULAK

      PAS ADALAH PARTI JANDA TALAK 3...TKDE CINA BUTA YG SUDI

      MUNGKIN MCA ATAU GERAKAN BUTA SUDI KOT

      Delete
  4. MUFTI PAHANG BIKIN ADUN DAPigs TERKEDU!!!

    Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) tidak akan tunduk kepada tuntutan DAPigs yang mahu badan itu memohon maaf dan menarik balik teks khutbah Aidiladha yang didakwa sebagai memfitnah parti itu.

    Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman menegaskan, kandungan teks khutbah berkenaan tidak langsung berbaur fitnah, sebaliknya adalah nasihat kepada umat Islam agar bersatu.
    "Kita tak akan minta maaf kerana kita bercakap hal agama. Hal agama ini (pihak luar) tak boleh campur tangan, apatah lagi dalam khutbah. Kita tak akan tarik balik khutbah (ini). Kita ada hak untuk menyatakan tentang kebenaran Islam," katanya ketika dihubungi.
    Abdul Rahman membidas kenyataan yang dibuat oleh DAPigs kerana memberikan kata dua kepada JAIP tanpa menghayati kandungan khutbah Aidiladha itu terlebih dahulu sebelum membuat andaian.

    Malah tegasnya, DAPigs adalah pihak yang sepatutnya memohon maaf terlebih dahulu kerana telah campurtangan dalam hal ehwal agama Islam seperti mempertikaikan pelaksanaan Hukum Islam.
    "Khutbah ini merupakan nasihat, nasihat daripada orang Islam supaya semua orang Islam bersatu atas nama Islam, bukan bersatu dengan pihak yang mana mencabar Hukum Islam. Sepatutnya mereka (DAP) minta maaf dulu kerana mereka menyentuh hal-hal agama Islam. Sepatutnya mereka sudah lama minta maaf," katanya.
    Menurut teks khutbah sempena sambutan Hari Raya Aidil Adha yang dikeluarkan Jabatan Mufti Pahang itu, Perpaduan Ummah dikalangan umat Islam di negara ini berpecah kerana berbeza ideologi Politik.
    "Perpecahan ini ialah kerana orang Islam lebih mengutamakan parti politik seperti Umno, PAS, PKR dan juga Gerakan Harapan Baru, lebih daripada Islam. Malahan terdapat segelintir umat Islam yang menyertai DAP, yang jelas bertentangan dengan Islam," menurut teks khutbah itu.
    Dalam mempertahankan teks khutbah itu, Abdul Rahman membayangkan bahawa ahli beragama Islam di dalam DAPigs yang mempertahankan campurtangan parti itu dalam hal boleh dianggap sebagai syirik.
    "Bila duduk dalam sebuah parti bukan Islam, mereka akan mempertahankan apa saja walaupun telah dinasihatkan yang baik. Kita nasihatkan orang Islam supaya bersatu. Apakah itu salah?," ujarnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah sbb sebut nama 1 parti shj. Patutnya sebut semua parti yg tentang hudud termasuk umno, dap, mca, gerakan dll. Sbb mereka semua tu tak nak hudud dilaksanakan. Dap hanya sebahagian drp mereka.

      Khutbah tak patut sebut dap ssja sebaliknys sebutlah "org2 kafir". Org kafir yh menentang hukum Allah banyakk. Bukan dap shj.

      Delete
    2. terkedu sbb mufti sanggup ckp nk tolong bg khemah baru kt org cina mangsa bnjir kelantan

      sgt perihatin mufti ini pd org komunis itu

      Delete
    3. Sebut juge pkr dan Pan sekali...dua2 ni pun tolak hudud...sebut juge Pas yg tolak hudud cuma 0.000001% je dlm islam tak wajib laksana pun..sudah lupa kah???

      Delete
  5. Apa komen PAN dan PKR pasal mufti pahang....pertahan mufti pahang atau setuju dng DAP...... diam mcm bangsat...kedua dua parti dari dasar pluralisma ...libral ..dan syiah.........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ahli PAN. Aku akan pertahan DAP sebab yg cakap itu mufti umno. Pasti berpihak kpd umno.sama mcm mufti perak. Klu bab PR cepat dia komen. Tp bila baju merah berhimpun rasis...dia buat BODOH saja.

      Delete
    2. Pas tolonglah jangan jadi kambing.
      Kambing boleh sembelih.
      Boleh buat kambing panggang.
      Kambing panggang sedap makan.
      Apatah lagi kalau bulan puasa.
      Hotel banyak jual kambing panggang.
      Bawak awek berbuka kambing panggang.
      Lepas tu suruh awek balik sbb bendera jepun.
      Kita singgah masjid india.
      Kat masjid pun ada kambing panggang free.
      Lepas solat maghrib bedal kambing lagi.
      Kembung perut banyak makan kambing.
      Ingatkan pas bagi rupanya india muslim.
      Lembu tak berapa best.
      Org amno bagi kembu bau kuat sangat.
      Nak makan pun tak selera.
      Buat sup lemak banyak tak bagus
      Boleh sakit jantung.
      Kolesterol terlalu tinggi.
      Terlebih dos bahaya.
      Baik makan ikan rebus saja.
      Tapi ikan bakar serkam melaka pun sedap.
      Jauh sangat pergi sana.
      Penat nak kayuh basikal.
      Lrt pun belum ada. Jadi tak makan hari itu.
      Puasa sampai dekat pukul 8 baru buka.
      Semua kedai makan tutup balik raya haji.
      Dah seminggu raya pun tak balik miaga.
      Aku balik perut lapar mintak mak rebus telur.
      Alamak sahur makan telur rebus
      Orang amno bagi telur
      Sapu ajelah jangan lapar.
      Lepas tu mak suruh bayar fitrah.
      Motor pancit pulak tu.
      Budak pas cucuk tayar dengan paku.
      Tak apalah jalan kaki pergi alor star
      Makan kuew tiaw telur
      Lepas tu balik naik pak tam
      Pak tam beli baju raya kat seremban
      Singgah ambik kita kat muar
      Pak tam bawak basikal laju betul
      Meter cecah 180km/jam
      Menggiggil kita lari depan dia
      Sampai rumah kat ipoh baru pukul 10 pagi
      Lambat lagi nak buka puasa
      Aku pun ajak pak tam mandi sungai
      Pak tam terkentut dalam sungai
      Habis semua ikan siakap timbul
      Kita tangkap jual pasar borong selayang
      Kita ambil sekor bawak balik
      Mak buat rendang
      Kita makan lemang dengan rendang
      Sebab dah masuk raya ketiga
      Raya keempat ajak pak tam mandi sg pahang
      Pak tam kentut
      Habis patin ngan kelah timbul mabuk2
      Kita tak ambik sbb ikan dah busuk
      Pak tam kentut lebih dos
      Kita bengang betul kat pak tam
      Sejak hari tu dah malas ajak pak tam
      Malam raya main mercun bom
      Kena rumah orang amno terbakar
      Kita lari lepas tu berbuka puasa
      Lepas tu tidur sebab dah seminggu tak tidur

      Delete
    3. Bila bangun dari tidur
      Aku tengok kau jilat jari
      Warna kuning lekat dijari
      Aku tengok tangan kau ramas sesuatu
      Rupanya kau ramas taik kau sendiri
      Kau tak sedar terberak masa tidur

      Delete
    4. harap mufti pahang masuk Amanah lps ni

      jgn masuk pas sebb pas nnti kt mufti jebon pulak.

      dlm pas tkleh suka2 bg fatwa nnti tk wala pd hadi jd munafik oooooo

      very dangerous la

      Delete
    5. azmin bagus...tkmudah jd mangsa wanita upahan umnu dgn cinta palsu

      kholid xbagus..mudah lembik dgn pujuk rayu wanita upahan umnu

      Delete
    6. SOKONG DAP SEBB

      MUFTI BACA TEKS DITULIS UMNOH

      TAKKAAANLAH MUFTI NK KHUTBAH POLITIK KLU TIDAK UMNO YG SURUH

      KESIAN MUFTI DIPERKUDA UMNU

      MUFTI BERANI KE KHUTBAH PASAL MINUM ARAK...JUDI KT GENTING DAN DOSA CURI BALAK KY PAHANG?

      MAMPUS TK MAKAN MUFTI NNTI


      DAKK GIITU TN HJ HADI AWE

      Delete
    7. Biasa le mufti umno sokong le umno..
      mufti Pan pulak mesti sokong Dap/Pan..
      tak gitu??? Awok kate aku..Aku kate awok...2X5 je...hehehe

      Delete
    8. amanah takde mufti sebb belum berkuasa

      umnu berkuasa dan menguasai mufti pahang

      jgn buat contoh dungu

      digelak dek kambing nnti

      Delete
    9. Tu le kebodohan anon 23:43
      Andai kata PH haramjadah tu berkuasa..
      gitu le juge mufti nye..skang rujuk apa kata ulamak PH .jilat licin Dap....2x5 je...
      hehehe

      Delete
    10. andai kata? haha ni mesti bomoh kelapa.....tau masa depan

      jgn buat syiriklah jd nujum sesat

      tkguna kutuk dap klu ko syirik....kekal kt dalam sana

      Delete
  6. Suara halus membawa Puak2 Putu Mayam Segitiga Oren menggunakan alasan tak masuk akal. Janji DAP bahagia

    Cai Cai, Label Melabel. Cai Cai Label Melabel, Cai Cai, Label Melabel. Cai Cai Label Melabel, Cai Cai, Label Melabel. Cai Cai Label Melabel, Cai Cai, Label Melabel. Cai Cai Label Melabel, Cai Cai, Label Melabel. Cai Cai Label Melabel, Cai Cai, Label Melabel. Cai Cai Label Melabel, Cai Cai, Label Melabel. Cai Cai Label Melabel, Cai Cai, Label Melabel. Cai Cai Label Melabel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak ni byk telan pil kuda ni

      Delete
    2. ularmak pas ni gayanya...hebat menulis

      Delete
    3. Bukan.....Pak Pandir baru nak cuba2 komen

      Delete
    4. cara tulisan tu mcm seorg janda gersang yg kepingin kt VIP

      Delete
  7. Sempena 1 tahun Azmin Ali menjadi menteri besar, beliau telah menghadiahkan rakyat selangor satu hadiah yang sangat berharga.

    Lebuhraya EKVE sepanjang 24.16km , lebuhraya bertol bermula dari Bandar Sungai Long ke Ukay Perdana, membelah satu-satunya hutan simpan kawasan tadahan di Selangor, diluluskan oleh kerajaan negeri Selangor di bawah pimpinan beliau.

    Selain itu juga, lebuhraya ini dianugerahkan kepada syarikat kroni Umno-BN, AZRB, adakah Azmin bersekongkol dengan UMNO? Bagaimana dengan perjanjian konsensi tol tersebut? Berapa tahun? Berapakah bayaran tol yang dikenakan?

    Terdapat lima persimpangan bertol iaitu di Ampang, Hulu Langat, Bandar Mahkota Cheras, Ukay Perdana dan Sungai Long, ini bertentangan dengan polisi Pakatan yang tercatit dalam buku jingga yang tidak menyokong tol.

    Projek ini sudahpun bermula, apa lagi yang boleh rakyat lakukan? Dahulunya rakyat bergantung harap pada pakatan, nampaknya harapan itu cuma janji-janji kosong. Mereka membatalkan Kidex, tetapi meluluskan EKVE pada masa yang sama. Kesan EKVE lebih 10 kali teruknya dari KIDEX kerana lebuhraya ini merosakkan ekosistem dan hutan simpan yang berusia jutaan tahun!

    Yang paling pelik, MP Pakatan yang paling banyak bising mengenai Kidex: Tony Pua dan Rafizi Ramli tidak langsung berbunyi pasal EKVE ini!

    Jajaran terbaru dari website EKVE : http://www.ekve.com.my/map.html

    alignment EKVE di google map : https://www.google.com/maps/d/viewer…

    WWF Malaysia berang dengan kerajaan Selangor : http://www.wwf.org.my/…#

    gambar azmin diambil dr FB beliau ketika main flying fox : https://www.facebook.com/MohamedAzminAli/photos/pcb.976882285709451/976882075709472/?type=3&theater

    Apa kata anda?

    Arafas Borjuis Kecil:
    "Baru aku tau awat Klang Valley manyak sangat highway bertoll. Sebab pentadbiran negeri toya juga macam bn"

    Azrul Azwar Ahmad Tajudin:
    "EKVE is not a tolled expressway project mehh? Jadi apa beza EKVE dengan KIDEX? Para panglima "Say No To KIDEX" dah jadi tikus ker?"

    Ronasina Fandi:
    "Punai punai yang protes pembinaan lebuhraya KIDEX dulu mati pucuk hari ini bila diam dengan pembinaan lebuhraya EKVE. Jelaslah dalam politik bukan soal betul atau salah, tetapi kem mana yang buat..Kem lain buat itu salah, kem kita buat benda yang sama tak apa.
    Punai punai yang pengecut dan diperbudakkan!"

    Siti Kasim :
    "dia orang politikus ni semuanya sama ajer... menyampah!!"

    Lai Chee Seng:
    "Pakatan got rid of Khalid so that they could do stuff like this?"

    Asiah Abd Jalil :
    "Dah macam taikkk dah bila tengok muka MB sekarang.

    Hazlan Abd Hamil :
    "Lepas siap lebuh raya ni.. hutan keliling confirm akan ditebang lagi utk bangunkan perumahan"

    Siti El Houda :
    "Hahahahaha..
    2x5 je mana mana"

    Dhani Ahmad :
    "BN buat tol. PKR pun buat tol jugak.
    PUNDAK!"

    Eric Law:
    "Siapa cakap Pakatan tak makan???"

    Zodinho Pernambucano:
    "Salah satu sbb knp aku nk Pas mnjadi pembangkang dkt slgr supaya benda2 mengarut mcm ni mndpt perhatian. Antara sbb knp kita x perlukan highway ekve ini:
    1. Ada 5 biji tol.
    2. Merosakkan satu2nya kaw tadahan hujan di lembah klang.
    3. Apabila ekve siap, lbh bnyk kawa htn yg akn dikorbankan atas nama pembangunan sprt kaw perumahan baru, industrial dsb.
    4. Banjir kilat di lembah klang akn mnjd lbh buruk. Mgkn kn buat next smart tunnel?"

    Davis Tan:
    " EKVE most serious issue is water catchment area will be damage

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus tindakan azmin tu.
      Dapat elak jem.
      Aku sokong.
      Tol pun murah.
      Naik motor tak bayar tol.
      Free aje.

      Delete
    2. aku sokong azmin

      jauh lebih handsome dpd hadi awe

      yg lain tk mustahak

      Delete
  8. Berhari2 hentam DAP ,mengapa di Serlangor masih bersama DAP .mana maruah PAS mana maruah ualamk Pas ,? Di Selanhor di iabaratkan Pas makan ikan yang digulai dalan satu periuk ,didalamnay ada babi untuk DAP .ada ikan untuk Pas dan ada ayam untuk PKR .Apa hukumnya wajai tuan Man? halal ke,? OOOO bla tentang jawatan semua ada alasan ,sudahlah ,maruah pas dibawah tapak kaki cina DAP kalau masih tidak mahu keluar dari tadbir Selangor bersma DAP .malu islam kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Engko sj yg memalukan islam sbb sokong pan putumayam gila kuasa n dengki kianat.rakyat selangor mengankat pemimpin pas bersama pakatan rakyat.walaupun pakatan itu telah lebur tidak bermakna rakyat menyokong pakatan yg baru tertubuh.kalau berani buat la undi tak percaya biar umno ambik balik selangor atau dap yg takbir macam pulau pinang.baru puas hati korang sbb tak sabor nak langor tungu pilihanraya sgt.pan kueh tat parti langar

      Delete
    2. mana pas ade maruah bro

      tuhan pun ditipunya tkbuat hudud walaupun umno dh sokong sgt sgt

      Delete
    3. pas penjilat dap sebenonya..

      hudud hnyalah hiburan pas semata2

      Delete
  9. Mana mat sabu.mursyidul am pan us ahmad dll..jawab jgn tak jwb..tkkan diam ja big bos kena antam..ke takut tak masyukk

    ReplyDelete
    Replies
    1. nk jawab apa tkde isu yg waras

      tkkan nk layan penipu hudud yg mmpermainkn hukum Allah

      Delete
  10. bukankah dahulunya telah diberikan pelbagai pembuktian yg jelas dan nyata (rujuk matlamat penubuhan DAP) bahawa inilah golongan non muslim yg membentuk satu penyatuan berasaskan sifat kafir harbi (berkembang mengikut kuasa yg diperolehi) .... lalu PAS diwaktu itu sangat menyombong diri ... mereka membuang segala peringatan yg diberi sambil menghinakan pihak yg mengkhabarkan sifat dan keadaan DAP .. dan bukankah diwaktu itu kamu mempertahankan DAP dengan maruah bangsa melayu dan kesucian islam ..."kamu bertakbir tatkala si non muslim itu " membacakan cebisan dari isi Al quran demi untuk menghinakan UMNO .. kamu juga sanggup berguling dijalanan sambil menjulang lambang kebesaran (bendera) kamu dan DAP .. "sangat sadis untuk melihat seorang tua yg berbaring merintangi jln dilalui oleh seorang raja di sebuah negeri akibat dari runtuhnya kerajaan (DAP) tetapi dikhabarkan sebagai kerajaan PR di negeri itu ... kini segalanya telah berubah ... kamu dan DAP sudah berpatah arang tiada lagi pujian2 palsu yg dikirim .. tiada lagi muka yg manis dan tersenyum girang .. tiada juga lagi berjabat atau bersilang tangan ... namun aneh sekali kenapa kamu tidak melepaskan diri dari segala jawatanmu di negeri yg dikuasai sepenuhnya oleh DAP .. sedang keadaan kamu yg dibuang atau terbuang kerana terlalu lambat untuk membuat suatu " pakatan " didlm pakatan rakyat...lihatlah betapa liciknya PKR ... di penang ia mengambil DAP sebagai rakan "pakatan" sambil membuangkan kamu secara nyata dan tersembunyi.. sedang di selangor ia mengambil kamu sebagai "pakatan" tetapi tidak membuang DAP malah masih mentaatinya ... andai kamu wahai PAS benar2 berakal tinggalkan segala kuasa yg kamu perolehi di penang ... tetapi berkeraslah kamu dengan bermaruah di selangor jika kamu benar2 bukan bersifat si dungu yg mewarisi harta warisan .. kelak kamu akan mengetahui akan betapa jeliknya sifat saf kepimpinan PKR ... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Unknown 15.44,,,
      Sangat setuju dgn saudara. Pas sepatutnya arahkan semua ahlinya yg menjawat jawatan dlm kerajaan Dap meletakkan jawatan. Tiada maruah,,Dap hina hudud,, masih nak makan duit Dap penghina hudud. Disini, pas kalah dgn dap. Kemudian di Sngor, pas kena paksa pkr yg sebelum ini menipu pas dan tikam pas dari belakang melalui kajang move dan kemudiannya curi satu exco drpd pas,,pas kena paksa pkr tolak Dap drpd kerajaan. Ataupun paling kurang,, serahkan semula 1 exco yg dicuri,,kerana pkr sememangnya bergantung kpd kekuatan pas untuk kekal memerintah Sngor. Sekali lagi pas kalah dan diperbodoh pkr. Patutnya pas kena berani bertindak, keluar pakatan dari awal2 dan adakan kerjasama dgn umno pulak,,baru pkrdap akan gigit jari. Soal hudud,, saya yakin umno tiada masalah sokong kerana mereka juga org Islam,,lagipun selama ini mcamic yg ugut umno supaya tolak hudud. Sekarang, mana ada lagi mcamic dlm bn kecuali sekadar berlakon sokong umno krn nak swing sepenuhnya kpd Dap pun, masih belum waktunya, kerusi parlimen masih majority org melayu. Tak mustahil, tiga kali pru lagi, jika org melayu pas umno masih bergaduh, parlimen msia akan dikuasai org cina. Lksiang dah minta tambah kerusi parlimen di sabah serawak, untuk kepentingan umno ka?? Tidak,,untuk kepentingan cina la tu. Jgn lupa....

      Delete
    2. Itulah Pas...sehina-hina Dap..hina lagi Pas...memang benar kata2 Dap..Pas parti yg tak jujur/tidak boleh dipercayai...
      suka u-turn...sifat islam ke sifar kafir ni??
      Kafir pun tak sebegitu...

      Delete
  11. Mcmana nak jawab kalau mulut penuh dengan tisu yg telah dilap tahi tuan besar.

    ReplyDelete
  12. kamu mungkin boleh berbohong dengan mengatakan "ini adalah amanah rakyat" ... tatkala kamu masih enggan melepaskan kuasa dan segala kelazatannya di penang kerana kamu hanya laksanana seekor kucing di lorong yg hitam dan kotor kerana sedikitnya kuasa yg terpikul di penang... tetapi kamu benar2 memegang "amanah rakyat" di selangor kerana besarnya kuasa yg diamanahkan kepada kamu ... dua situasi (penang dan selangor) yg berbeza jln penyelesaian yg diambil ...sesungguhnya kuasa yg kamu perolehi itu hakikatnya adalah amanah Allahswt .. asbabnya adalah dari manusia (rakyat) .. tetapi hina atau mulia ,jahat atau baik, pahala atau dosa kamu yg memilihnya dengan kuasa yg diperolehi ... dan keadaan kamu berbeza diantara selangor dan penang ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni cerpen ke apa....mls nk bacalah

      Delete
    2. Aku suka baca..beradap sopan dan penoh ilmiah ( maki2 tak de macai tak suka)

      Delete
    3. kau yg tulis memanglah kau suka baca hihihih

      Delete
    4. Aku bersumpah dgn nama Allah bukan aku yg menulis spt anon15:56 itu...
      jelas disini anon23:50 telah memfitnah,menodoh aku...dan bersaksi aku tidak akan maafkan dosa anon23:50 krn telah mamfitnah aku dunia dan akhirat...

      Delete
    5. bila nk sumpah kt kaabah br sah

      ko ni sepol ke....suka sgt sumpah2 nnti mkn diri tau mcm ezaam

      semua kambing blh sumpah..ada 4 saksi

      zaman ni nama allah dimain2kn aje...

      hudud pun dijadikn alat politik...apa nk heran

      Delete
  13. kamu mungkin boleh berbohong dengan mengatakan "ini adalah amanah rakyat" ... tatkala kamu masih enggan melepaskan kuasa dan segala kelazatannya di penang kerana kamu hanya laksanana seekor kucing di lorong yg hitam dan kotor kerana sedikitnya kuasa yg terpikul di penang... tetapi kamu benar2 memegang "amanah rakyat" di selangor kerana besarnya kuasa yg diamanahkan kepada kamu ... dua situasi (penang dan selangor) yg berbeza jln penyelesaian yg diambil ...sesungguhnya kuasa yg kamu perolehi itu hakikatnya adalah amanah Allahswt .. asbabnya adalah dari manusia (rakyat) .. tetapi hina atau mulia ,jahat atau baik, pahala atau dosa kamu yg memilihnya dengan kuasa yg diperolehi ... dan keadaan kamu berbeza diantara selangor dan penang ...

    ReplyDelete
  14. Parti Alwalaun Semelaysia dah jumpa bahan melabel Dap. Gerakan, MCA dan UMNO kan menentang hudud juga...Walaun semua ok ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa beza dgn PH (pakatan haramjadah) bila semua tolak hudud?

      Blog sendiri tak laku, dtg tunjuk bodoh rumah orang.

      Delete
    2. jilake punya mca mic....depa kapir menentang hudud rupanya

      ayuh geng merah kita serang mca mic gerakan.....seranggggg

      Delete
    3. Anon 16.21,,,
      Cantik la jawapan anda tu. Saya sangat suka. Geng pakatan haramjadah ni, diorang tak ada blog diorang utk maki hamun org ke? Mereka la sebenarnya raja maki hamun org lain, tapi nak menuduh org pas. Dasar pengkhianat pecacai Dap.

      Delete
    4. blog ni bes...kita ingatkn blog PH sebb foto banner tu logo pr

      rupanya blog munafik haraki

      maaf kpd umnu dn pasug ye


      tp blog ni bes utk santai2... byk lawakla pasug dn umnu ni

      bes bc

      Delete
  15. Pengerusi PAN tak nak komen apa apa ke? Atau dah kena penyakit kancing gigi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikut suka akula tknk komen.....kt hj hadi

      ko komen la sorang2 pastu bc sendiri....bengong

      Delete
  16. DAP memang teruk...
    negeri itu dijadikannya DARUL KASINO......

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP memang tk guna sampai hari ni penang tk buat hudud.....dulu janji nk buat hudud......penipu besar

      Delete
    2. ini semua angkara kapir mca mic fn gerakan....hapuskn mereka

      Delete
  17. Tak boleh kata UMNO, Gerakan dan MCA tolak Islam, nanti geng2 walaun marah sebab nak jaga hati big brader ..UMNGOK

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeye ulamak mca mic gerakan sokong islam dn desak menangis2 nk hudud

      kita mesti sokong mic gerakan

      terutama mca....yg paling kuat sokong hudud

      kita mesti wala pd itu sheikh chua sheikh lek.....ulamak besar mca

      umnu baru mualaf je

      Delete
  18. Pas parti ajaran sesat vs dap anti islam.mana satu nk sokong

    ReplyDelete
    Replies
    1. sokong dap....kenapa

      sebb dap tkblh sesatkn org dgn agama

      pas sangat menyesatkn dgn guna agama

      Delete
    2. apa yg pas dah sesatkan? apa buktinya...ko ni ada belajar ugama islam atau tidak? atau ko ni kapir hanyir...

      Delete
    3. memefitnah melabel dgn teruk munafik haraki dll

      itu ajaran betul ke... lawan ajaran betul adalah ajaran sesat

      dan pas tk halang ia berlaku

      ko ingat pas suci ke? anggap pas suci lebih sesat lagi tau

      sebb pas bukan maksum

      Delete
  19. Tak paham si bangang dok ulang2 suruh letak jwtan di penang dan selangor.. gaji dibayar pakai duit DAP dan PKR ke?.. kalau ya aku sokong PAS letak jawatan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. gaji najib bayar

      hadi tolong masukkan dlm bank

      arundin tunggu je

      Delete
    2. Gaji bayar pakai duit dap.
      Bila nak letak jawatan?

      Delete
    3. Pas yg dah tua2 tu letak jawatan la. Bagi org muda mcm unit amal pulak ganti. Biar yg muda2 tu ada kerja nak sara anak bini. Yg dah lebih 55 tahun tu, dah nyanyuk tu pergi pencen la buat amal banyak2. Tolong budak2 tu pasang bendera parti cukuplah....

      Delete
    4. Hadi tu dah tua sangat. Wan Rosli boleh ganti hadi. Wan rosli muda lagi boleh jadi calon marang. Kalau menang boleh jadi mb terengganu. Kita mahu mb yg muda supaya trengganu maju dengan gemilang. Peduli apa dgn hadi. Dia boleh makan duit pencen dan bertaubat sbb pernah mengkafir, memfitnah pil kuda, mrmbarua dll. Mudah2an taubatnya diterima.

      Delete
    5. wan rosli muda? nk jadi mb?

      hari ni rosli jd mb esok umnu rampas tganu dooh

      bangang budak tu bkn tau apa pun

      Delete
    6. anon 20.14, gaji byr pakai duit DAP? hahaha...mmg bongok tak sekolah, kalu ye pun nak menjilat tak pyh la tunjukkan bodoh ssgt

      Delete
  20. Elehhh....pas ni kalau pasal jawatan sanggup buat apa saja. Memfitnah ke membarua ke semua jadik. Otak tu pusing2 jugak sbb kalau ada jawatan boleh jadi calon pilihanraya. Kalau menang ketua boleh jadi MB, paling tidak jadi MP, jadi Adun, dapat exco pulak. Semua otak pikir elaun, pencen, projek... sanggup tipu cara nak menang jawatan pakai tulis senarai nama satu geng. Sebab apa? Sebab fulus. Cuba tak ada fulus, nak ke jadi adun, mp, mb? Pigi daa... Jawatan jugak kejar, hulu hilir ceramah dapatkan sokongan jadi ketua supaya jadi calon pru. Pasang bendera nak ke? Phuiii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org lain lawan dia tak boleh, sbb klu kalah tak boleh jadi calon pas. Panas la hati sbb duit elaun tak masuk. Kerja tak ada sbb tau ceramah aje. Tu pasal sapa lawan mesti kasi kutuk kaw2 bagi malu, bagi kalah. Semua tu sbb mau menang jawatan tinggi supaya boleh jadi calon. Kalau menang boleh jadi mb, jadi adun, mp, exco. Itu semua duit masuk. Siapa kacau misti kasi buang jauh2. Apa? Ko ingat aku tipu? Pakai otak la fikir.

      Delete
    2. Cakap aje besar2. Tak mau dap. Tak ada kerjasama dgn dap. Klu pkr join dap, nak putus dgn pkr. Ini pun satu hal tipu ahli buta2. Kat selangor boleh pulak kerja dgn dap. Jadi exco kerja dgn dap jugak. Alasan macam2. Yahudi punya alasan pakai klu pasal duit. Tak ada pr dah. Tapi selangor alasan sbb pr menang. Pr malaysia pecah dah kat selangor tak pecah pulak. Nak jugak kerja dgn dap sbb nak jawatan exco. Semua pasal duit2. Kalau tak pegang exco dah lama belah dah. Ni apa punya cerita kartun? Dah pecah pr lagi nak perintah sama2 dgn dap. Itu duit punya hal. Jawatan punya pasal. Nama punya pasal. Phuiiii sapa kata pas tak nak duit. Huh kalau belum putus nyawa semua pun nak cekau duit. Sorilah ikhlas konon. Ikhlas jgn ambil elaun la. Org lain tak boleh lawan dia sbb kalau kalah tak boleh jadi calon. Tak boleh jadi adun dan exco. Duit punya pasal tak sanggup lepas jawatan, sanggup kerja dgn dap jugak. Mati2 ahli kena kelentong. Tak percaya jugak? Tak lepas jugak jawatan walau sudah bagi hint2. Malu pun tak apa asal ada elaun puluh2 ribu. Guna otak la ahli2 tu kasi pikir.

      Delete
    3. dh penat takbir pas ni bro

      tk kenyang pun

      hudud pun tkbuat juga

      kereta hadi nk krna ganti jg...tkkan nk bawa cucu kesekolah dgn viva buruk tu je

      cumanya najiib ni buat tkfaham je tknak hulur sikit 2.6b tu....meleleh pasug tunggu

      tkpatut betulla najib....org dh wala kt dia dok kawan obama kafir tu juga

      Delete
  21. Melayu dan shortcut berpisah tiada. Usaha malas nak cepat kaya, otak bodo nak ambil degree, nak gaji banyak tapi kerja culas.

    Jual barang sunnah tapi tak berniaga ikut sunnah.

    Sunnah perniagaan.
    1. Tidak mengambil riba.
    2. Tidak menipu dalam timbangan dan kiraan.
    3. Tidak mengambil keuntungan hingga menganiaya pelanggan.

    Bandingkan harga cuka epal dijual kapir (RM 7.++) dengan cuka kurma dijual Melayu (RM 19) isipadu sama. Belum pamoga, madu, kismis minda, susu kambing.

    Sunnah or punah.

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM 5A < degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , pembantu rumah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.Heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minum le cuka epal tiruan made in china Rm 7++ ko tu... cepat sikit mampos...

      Delete
  22. Next PRU ambil calon, kalau mng, aku lantik kau jd PM, ganti PM sekarang yg tak berapa cerdik.

    ReplyDelete
  23. DAP sudah kuat. Ia disokong oleh PKR dan PAN serta ahli2 IKRAM dan ABIM. Maklumlah, mereka ni orang pandai2. Tak kan ada secubit bantahan pun dpd pendukung2 DAP ini bila DAP menghentam, menghina ulama dn Islam. Orang dinamik, progresif lagi moden lah katakan ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. taupun yg ko sokong penipu hudud tu buat apa...... ceramah je pandai hudud dipijak2nya depan umnu

      Delete
    2. dap hina ulatmak yg mempermainkan hukum islam hudud...memang patut sokong dap

      selagi hudud tkbuat...wajib kita hina penjual2 agama mcm tu

      bukan suruh bangunkn kelantan yg perlukn duit beliun2....suruh buat hudud je yg tkbyk kos....

      itupun tknk buat....ditipunya umat islam...Allah dn Nabi saw

      nasib baik ada dap...blh juga dituduhnya utk tutup penipuan itu

      klu tak dh tentu parti dayak pun blhlah dijadikn belasahan

      Delete
    3. Hudud cuma 0.00001% je keperluan dlm islam..kenapa yg sibuk sgt pasal hudud.
      tak caya tanya ulamak taraf dunia hj Hadi....

      Delete
  24. Saya tak baca khutbah kat pahang ni, saya sokong harapan sebab pas tak boleh diharap Dan tiada harapan. Tidak bercita cita tinggi Dan tak nak menang pilihanraya

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas nk jadi kambing yg memisahkan diri dr kumpulan

      serigala umnu sedang tumbuk sambal utk jadikan pas hidangan berbuka tk lama lagi

      so jgn jadi kambing sumbang mcm pas

      Delete
  25. WOIT OMAK KAU,soheh dan sah bahawa kamu adalah penyokong kuat parti PAS yg nampaknya akan terkubor pada PRU 14 nanti dengan pemimpin2 yg terlalu lebai dan kolot lebih mundor dan tidak ada minda langsung kearah pembangunan manusia sejajagat.PAS buat masa sekarang tidak menjadi tarikan kepada orang2 yang berilmu dan berfikiran waras hanya lebai 2 kampong dan yg bersekolahan pondok sahaja yg berminat kerana mereka2 ini tidak membaca dan tidak terdedah dengan perkembangan temadun kemaknusiaan.kalau membaca pun hanya sekadar membaca surat khabar HARAKAH.Pemikiran pemimpin2 Tuang Presideng,TITM,Harun Din Nik Abduh dan lain2 lagi lebih ARAB dari orang2 Arab. Nama sahaja bangsa melayu berbudaya melayu tetapi banyak mengikut arab berjubah berserban besar berjanggut panjang dan bermisai tebal konon ALLAH akan melebihi pahala kepada mereka..Kalau pergi berceramah selalu menyebut2 HADITH SOHEH kononnya dari NABI MOHAMAD tetapi seorang pun tak pernah nabi sebut melainkan diputartkan olih Bukhari dan muslim. ALLAH tak suruh pun umat2 islam baca hadith taada dalil dalam ALQURAN yg menyuruh orang2 beriman baca HADITH Bukari dan Muslim ALLAH MENYURUH KITA MEMBACA ALQURAN KERANA ALQURAN ITU SUFFICIENTLY DETAILED COMPLETED WITH TRUTH AND JUSTICE

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni dh geng anti hadith pulak ke

      dlm quran ada surah muhammad....utk apa...buat hiasan ke

      masalh pas bc hadith betul tp fikrah mereka sempit. jumud. sedangkn tafsir hadith luas

      pas lbh kpd khawarij sedangkn ulamak menerima feqhul waqi

      Delete
  26. Tak sokong apa? Dah satu kapal kenalah sokong menyokong. Opportunist!!! Masa Almarhum Datuk Ishak Baharum kena buang oleh kerajaan UMNO Selangor semua senyap macam takde anu!!!

    ReplyDelete