KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 2 October 2015

KOLEKSI GAMBAR PARTI AMANAH NEGARA (PAN), PKR, PERKASA DAN UMNO BERGANDING BAHU SEIYA SEKATA BERSATU HATI MENGUTUK KEKEJAMAN ISRAEL DAN SELAMATKAN MASJID AL-AQSA.


Siapa yang nak berUG ni???????? .. biar gambar-gambar berbicara.... apakah ini langkah permulaan untuk berUG???? ... jangan terkejut jika ada yang gelar himpunan ini Langkah UG ... siapa tahu kalau ianya benar-benar berlaku kan kan kan??????

Sebenarnya walaupun perbezaan fahaman politik hanya dengan fahaman Islam saja yang mampu membuat mereka bersatu ... itu hakikat yang tidak siapa boleh menafikannya.

Sebab itu bila satu acara ataupun himpunan bila berbeza fahaman politik berkumpul untuk menyuarakan bantahan yang sama maka tidak perlu dipolitikkan dengan mainan dan tiupan politik sempit.

50 comments:

  1. Buat OMAKKAU..
    Biarlah PAN, PERKASA, PKR dan UMNO bersama2 untuk mnyatakan ketidakpuasan hati mereka untuk mmbantah ke atas Israel yang menceroboh masjid al-aqsa. Ketepikan soal hal politik dalaman negara dahulu.
    Kalau OMAKKAU ni betul2 berani dan bukan hanya menyorok dibelakang blognya sendiri, tolong jelaskan, walaupun mereka ini berlainan ideologi politik, knapa di bahagian akhir catatan blog ni OMAKKAU letakkan perkataan

    "Siapa yang nak berUG ni???????? .. biar gambar-gambar berbicara."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasa la, pompuan
      Otak singkat

      Delete
    2. Bersatu utk Islam.
      Klu dlm parti nak jadi kera sumbang tak apa la. Tapi utk Islam jgn la jadi kera sumbang jugak.

      Apa la...
      Dgn Amanah pun takut2

      Delete
    3. maaf, bukan otak singkat... pendek akal.. kah kah kah.. kerana nafsunya 9, akalnya 1 kah kah kah..

      Delete
  2. Yahooooo,bravo kita tainggal Pas dan kalit tinggal kesunyian ,biar Oamak kau yang pujuk nanti .

    ReplyDelete
  3. Gambar shoot dari atas knapa omak tak berani tunjuk. Malu la tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gambar amat maslan, jamal ngan ali tinju tak ada pom. Dia tak datang ker?

      Delete
    2. Tu yg pakai baju merah tuuu

      Delete
    3. Omak ambik gambar atas time pukul 4 ptg buat apa? Dia org dah balik la

      Delete
    4. Gambar akhir tu bila ambik?
      Nsmpak tak ada jerebu pun.
      Tadi jerebu kl 138 la...
      Ni gambar masa raya puasa thn ni kan....

      Delete
  4. Maju terus pakatan harapan.
    Tinggalkan yang nak jadi kera sumbing.

    ReplyDelete
  5. Pas parti eksklusif utk org2 tertentu sahaja. Org biasa2 tak boleh ikut sama, tak layak, ulamak2 aje boleh join. Buat pun kat masjid sje. Takut hitam kena panas klu buat kat jln tun razak. Tak sesuai utk ulamak2 macam kami ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas ni lain macam la perangai.
      Kalu pasal politik pasal jawatan sanggup berUG dgn umno. Kalu pasal agama tak nak pulak berUG. Apa la perangai mcm ni

      Delete
  6. Klu tgk kt gambar tu ada la jugak sorg dua ahli pas ngan umno kan. Diorg tu wakil aje kot...

    ReplyDelete
  7. Kalu pasal bangsa melayu berbaris2 baju merah naik bas datang kl. Kalu pasal masjid aqsa, pasal kekejaman yahudi, batang hidung baju merah sorang pun tak nampak.

    Teruknya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada sorang dua.
      Ok la tu

      Delete
  8. Ini satu golongan orang2 MELAYU/ISLAM yang tak ada kerja lain nak buat lepas solat berkumpul kutuk orang2 yahudi.Hampa ingat dapat pahala ke?Hampa nak tau Mesir dan sekutu2nya telah meyerang Israel in 1967,nothing happen to ISRAEL malah bertambah kuat dan menambahkan keluasan tanah NEGARA ISRAEL.Dari tahun 1948 TOK IMAM 2 MASJIDILHARAM DI MEKAH,MASJID NABAWI DAN BOLIH DIKATAKAN SEMUA MESJID DI DUNIA INI mendoakan agar negeri yahudi dan bangsanya dimusnahkan tetapi ISRAEL bertambah kuat.Dan banyak dah tok imam tok imam telah pun mati termasuk orang2dan makmum2 yang mengaminkan doa2 mereka juga turut mati tetapi ISRAEL TETAP KUAT.ISRAEL tak heran dengan kemarahan orang melayu/islam kerana orang melayu bukan pandai apa2 pun.dan tidak dapat menyumbang apa2 pun kepada kemaknusiaan dan manusia sejagat.didunia ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oiii dol....
      Hang geng baju merah kan

      Delete
    2. Tak lah....
      Geng kapir baju kuning

      Delete
    3. mamat butuh di atas ni komen mcam tak ada aqidah.
      awak tak percaya pd Allah ke..
      tak caya qadha qadar ke.
      Allah suruh kita doa..usaha.. tawakkal.
      cara awak fikir macam israel tu tak akan kalah..
      ingat..firaun yg kuat pun boleh hilang kerajaan kalau Allah kehendaki..

      Delete
    4. anon 17:31 apa kena mengena tunjuk perasaan dan berdoa kemusnahan ISRAEL dengan tak percaya pd ALLAH, tak caya qadha qadar ,takade aqidah. bila Allah suruh hang berdoa dan bertawakkal untuk musnahkan ISRAEL? adakah dalil dalam alquran,tolong sebutkan ?.

      Delete
  9. bentuk kiasan yg pedas lg menusuk kalbu.. kepada pembaca yg tak faham ini yg nak disampaikan. Ketika dulu pas ada berjumpa dengan paklah. Tujuan perjumpaan adalah nak bincang maslahat umat islam. Pas menolak politik sempit kepartian. Jadi pas hadir. Tetapi disebabkan sikap kianat timbul fitnah bahawa pas nak berkompromi dengan umno.ini tidak mungkin berlaku. pas tahu ahlinya akan keluar beramai-ramai klu pas bersama umno. Situasi ni sama ja apa yg telah lakukan dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg mintak jawatan pm kat anuar musa tu sapa? Nasib baik ZZZZZZ tak bagi. Tu bukan UG ke tu? Tgk youtube la apa anuar cakap

      Delete
  10. Jom pergi pawagam ada promosi utk pan the kuali khas utk org org progresif motif.aik tp apasal balik zaman kanak kanak.harap cepat dewasa ye.nasib baik tak langar lg kot tak ada yg mam...agaknya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amanah kumpul nak selamatkan masjid aqsa. Ko amno ajak tengok wayang pulak. Ko tak tau ker tgk wayang tu haram?

      Delete
    2. Atau geng hadi mereng dengan haron jin.

      Delete
    3. Masjid Aqsa ni kiblat pertama umat Islam. Kita kena pertahankan setakat yg kita mampu. Klu tak mampu buat apa2, elok tutup mulut dan jgn celupar. Yg jadi korban yahudi tu sedara kita seislam. Kita buatlah yg termampu beri sokongan kpd mereka dan kalau tak mampu langsung, eloklah tutup mulut. Jgn nak mengguris hati org islam.

      Dah tak boleh membantu, jgn bersikap mcm org kafir pulak.
      Faham?

      Delete
    4. Masjid Aqsa ni kiblat pertama umat Islam. Kita kena pertahankan setakat yg kita mampu. Klu tak mampu buat apa2, elok tutup mulut dan jgn celupar. Yg jadi korban yahudi tu sedara kita seislam. Kita buatlah yg termampu beri sokongan kpd mereka dan kalau tak mampu langsung, eloklah tutup mulut. Jgn nak mengguris hati org islam.

      Dah tak boleh membantu, jgn bersikap mcm org kafir pulak.
      Faham?

      Delete
    5. Kenapa kita sbg islam perlu mempertahankan masjid al-Aqsa?
      1. Ia merupakan kiblat umat islam yg pertama sblm Allah mengarahkan nabi memindahkannya ke Masjidil Haram.
      2. Ia merupakan tempat nabi Muhammad diangkat ke langit melalui peristiwa Isra" dan Mi"raj.
      3. Ia merupakan masjid terawal di muka bumi ini selepas masjidil haram.
      4. Ingati hadis nabi "tak perlu bersusah payah bermusafir kecuali di 3 tempat iaitu Masjidil Haram, kemudian Masjid An-Nabawi dan ketiga Masjid Al-Aqsa.

      Jadi jgn pertikaikan dan memperkecil usaha kita utk mempertahankan masjid Aqsa setakat yg kita termampu.

      Faham?

      Delete
  11. Jihad ekonomi ,

    Jihad ekonomi nak tolong umat Melayu atau nak tolong peniaga Melayu tamak nak cepat kaya?

    Gula, masa Robert Kouk murah 20 sen lepas Syed Bukhari ambil alih mahal 20 sen.

    Charger smartphone kereta, melayu jual RM 10 ke 15, DIY jual RM 3 KE 7. Begitu juga cable, casing dan lain-lain.

    Belon berbentuk superhero dibuat daripada bahan senipis plastik sampah , Melayu jual RM 5. Kat eco kedai 2 ringgit belon lebih tebal dan berkualiti hanya RM 2 shj.

    Jihad or jahat?

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian spm 5A < degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , pembantu rumah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.Heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jihat ekonomi nak bagi melayu cepat miskin..cina cepat kaya....ok tak???

      Delete
    2. Sokong KEDEPAN

      Jihad ekonomi sptutnya tlg turunkn harga barang utk melayu bukannya tolong peniaga Melayu tamak jadi kaya cepat.

      Delete
  12. Apa hal lah KURENG CERDIK OMAK KAU... keturunan Parti Cap O @ KOSONG..
    INI BERSATU BESAMA ISLAM UTK LWN YAHUDI LAKNATULLAH. ..

    ReplyDelete
  13. admin ni anti kat sesapa saja yg sokong pkr. sbb pkr sepak idola dia dr kerusi mb stlh dpt diskaun hutang rm70juta dr bank umno. budak2 ptptn yg hutg rm40k pun tak dpt diskaun!

    dlm politik kita berbeza. tp dlm agama kita bersatu!

    pasal ada bendera pas?

    ReplyDelete
  14. Omak kau gigi mancung. Janda meroyan. Kalau ada khalid ibrahim startla tersengih sengih suruh org ambik gambar duduk dekat khalid. Sengih2 mcm kerang busuk.

    ReplyDelete
  15. Jgnlah mendekatkan diri kita kpd fitnah nanti jd mcm nuar.dap juga adalah satu fitnah.nanti bising macai dgn pas selangor lg.itu adalah krn kita masih bersama pkr.padahal pancai pun bertempek pd pkr n dap juga tp kelihatan nya sgt melebih lebih spt ingin menjadi ketua pula.elok la supaya tak perlu sampai diketuk oleh dap nanti ataupun adakah sbb diketuk oleh dap maka macai jd sgt meroyan.macai tentu akan dpt difahami org kemudian nanti.hati hati macai jgn tertimpa fitnah

    ReplyDelete
    Replies
    1. perbaiki bahasa melayu anda

      mcm afrika tulisan anda

      Delete
  16. Orang munafik memang benci pada hukum hudud..sebab tu mereka lawan dan bersekongkol dgn DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg munafik ialah bila line dh clear nk bentang hudud dia khianat

      dn munafik perlu menyorok wajah munafik mereka.. makanya...

      lg berserban berjubah lg perlu kita curigai

      tp selamanya mereka blh menyamar

      sbb benda busuk tkkan blh ditutup dgn selori minyak attar

      Delete
  17. #Omakkau...PLEASE....TOLONG jangan politikkan isu Al-Aqsa...ini maruah semua umat Islam. Jangan jadi PANDIR POLITIK...semua nak babitkan politik. Biar orang hormat awak sikit.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu isu palestin pun pasug n omak politikkan.... maka jelaslh isu hudud pun politik

      isu benci dap yg kunun anti islam itu lg lah politik pasug

      pas memperkuda agama utk politik hj hadi semata2

      dn politik hadi adalh berangan nk jd pm .... sebb jelos sgt klu anwar jd pm

      hadi guna islam kunun islam mesti memimpin dn jadi ketua

      walhal maksud islam bg hadi ialah WALA'LAH PD DIA....SOKONGLAH DIA JD PM

      sebb bg pas hadi ialah islam dn islam adalh hadi

      kritik hadi bermakna kritik islam..maka akn dicop munafik dn pengkhianat islam

      isi hati hadi dh terburai....dgn kuasa Allah swt

      sekrang kita faham apa hikmah PR tk menang pru13 .... ada najis yg perlu diseghetu dgn air tanah dulu

      Delete
  18. dimana ada PH hadi akn larang pas pergi

    demo nk tunjuk benci dn dendam pd PH hadi surruh buat kt masjid jamik

    tumpang ramai org balik solat jumaat

    demi tknk tunjuk pasug dgn umnu maka dlm pethimpunan hadi arah pas jgn nampk join umnu perkasa dll puak umnu

    dibelakang pasug bercanda dgn umnu

    tektik org curang memang begitu... deoan nmpk musuh kt belakang MEMANG PAS NAK UG DGN UMNU

    itulh tafsiran sebenar gambar2 yg omak kt berbicara itu

    akulah jurubicara gambar2 itu

    jelas semua? ok maka tolaklah pasug dn terus sokong Amanah dn PH


    ReplyDelete
  19. Marah kat israel tapi undang2 islam pun puak ni tak sokong..... Baghal tahap gaban sungguh puak nih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengong ko ni.
      Klu tolak Islam kita tak tubuh amanah. Kita terus masuk mca, gerakan ngan dap aje. Tak payah nak susah2 jumpa ros mohon parti baru. Kita buat parti baru sbb nak gantikan pas yg dah rosak, racist, kuat fitnah, kuat cerca, kuat maki. Nak buat hudud tapi balak sapu jugak... Nak buat hudud perangai biarlah betul sikit.

      Delete
    2. Amanah tidak pernah menolak hudud. Amanah sokong. Cuma nak buat hudud tu buatlah betul2. Bincang betul2. Bagi penerangan betul2 supaya islam dan kafir faham dgn jelas. Kemiskinan, keadilan dijlnkan dgn betul dulu supaya unsur2 yg mengarah kesalahan dikenakan hudud dpt diatasi atau diminimumkan. Barulah semua terima hudud.

      Cuba tgk kes. Ada org kena hudud sbb curi. Bila tanya dia jwb sbb nak bagi anak sbb x ada kerja, kerajaan x bagi kerja. Atau, pemimpin boleh sapu balak juta2 x kena hudud, rasuah bilion x kena hudud, kenapa sya yg fakir curi sardin 1 tin nak bg makan anak 10 org saja yg kena hudud? Apa nak jwb?

      Qardhawi dah bg penjelasan dah... Adakah kamu lebih tinggi tahap ulamanya drp beliau?

      Dan adakah kamu yakin, lanun yg rembat bilion2 tu akan menyokong hudud yg kamu ketengahkan? Jadi bg mana kamu nak buat hudud klu perkara2 yg bersangkut paut belum kamu laksanakan.

      Guna otak.
      Itu pentingnya bermasyuarah sesama islam secara mendalam sebelum sesuatu dasar dilaksanakan.

      Ingat ye...Amanah tidak menentanh hudud. Amanah menyokong hudud dan berharap ia dilaksanakan secara berakhlak serta menepati kehendak Islam sebenar. Jgn pula rakyat saja yg boleh dihudud tapi pemimpin terlepas. Ini dpt kita lihat jelas dlm pelaksanaan udg2 lord reid. Kita tidak mahu hudud juga bersifat begitu.

      Delete
    3. 302

      Kesimpulannya amanah akan laksana hudud lepas DAP setujulah kan. DAP ban pembesar suara masjid ada tanya amanah?

      Delete
    4. bodohnya 3.29

      jenid ni ikutkn tk perlu jwb tp tkpela i free sikit ni

      jwpannya senang saja...pegi kaji kes...rajin mmbaca.... akal kena sihat..
      hati kena suci.... baru akn dpt jwpn setiap isu.

      kecuali memang tknk tau kebenaran. nk ikut hati dn nafsu sentimen... then gasakla ....yg rugi diiri sendirilah

      bab hudud dn dap tkperlu ulas lg ... cr srndirila

      bab speaker masjid pun xperlu ulas.. zaman it ni klu xtau xdpt info kira saja je dn pemalas

      Delete
    5. sokong hudud tp tolak puak penipu hudud

      Delete
  20. Pemimpin PAS mmg dasar lidah bercabang ( spesis biawak lah tu ) Dah puas kutuk G18 dan halau keluar lps tu meroyan kata G18 pengkhianat. Belagak big boss...semua parti mesti tunduk dan ikut arahan ' abang long '

    ReplyDelete