KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 4 October 2015

RAFIZI AKUI PKR KINI BERPECAH DUA GARA-GARA PAKATAN HARAPAN DITUBUHKAN SECARA TERBURU-BURU.



PKR kini terbahagi kepada 2 kumpulan mengenai pembentukan Pakatan Harapan: satu mahu ia ditubuhkan dengan segera, sementara satu pihak lagi lebih suka jika ia dilewatkan bagi meneruskan perbincangan dengan PAS, kata Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli, mengesahkan pemimpin parti akan mengadakan mesyuarat tergempar pada Ahad depan untuk membincangkan perkara itu.

Rafizi juga mengesahkan surat yang diperoleh The Malaysian Insider yang memanggil satu mesyuarat tergempar Ahli Majlis Tertinggi (MPP) pada 11 Oktober.

Mesyuarat itu berikut petisyen 25 anggota MPP kepada presiden PKR bagu membincangkan tindakan "terburu-buru" pembentukan Pakatan Harapan, pakatan pembangkang baharu bagi menggantikan Pakatan Rakyat (PR).

"Saya tidak mahu menganggu hasil mesyuarat, saya membayangkan, pada pendapat saya, memandangkan pertikaian mengenai masa, maka ia membincangan mengenai itu, berbanding keperluan Pakatan Harapan," katanya kepada The Malaysian Insider.

"Ia adalah amat sukar untuk memberitahu apa yang sebenarnya arah wacana, kerana apabila mesyuarat tergempar seperti ini mengemukakan petisyen, sudah pasti pempetisyen akan menerangkan kepada mesyuarat pandangan mereka, dan bukan sebaliknya."

Beliau berkata mesyuarat itu akan dipengerusikan Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, yang melancarkan Pakatan Harapan pada 22 September selepas perbincangan meja bulat dengan DAP, Parti Amanah Negara (Amanah) dan beberapa NGO.

Pempetisyen menggunakan Artikel 22.1 (c) Perlembagaan parti, yang membolehkan satu mesyuarat MPP tergempar dipanggil oleh satu pertiga daripada ahli-ahlinya melalui petisyen.

Rafizi berkata, beliau tidak dapat menjangka hasil mesyuarat itu, atau apa pempetisyen mahu memberitahu pendapat mereka.

"Mesti ada agenda tertentu, iaitu untuk membincangkan pengumuman (Pakatan Harapan). Dari semua perbincangan setakat ini, terdapat 2 pendapat," kata ahli Parlimen Pandan itu.

"Salah satu percaya PAS memberi isyarat yang jelas mereka tidak akan menyertai pakatan pembangkang yang melibatkan DAP dan Amanah, oleh itu ia adalah lebih baik untuk meneruskan gabungan itu, dan pada masa yang sama terlibat dengan PAS. Sebab itulah Pakatan Harapan diumumkan.

"Sekolah pemikiran lain mahu melambatkan pengumuman dan memberikan lebih banyak masa untuk meneroka pilihan kami dengan PAS.

"Oleh itu, pemahaman saya, tidak ada pertikaian mengenai keperluan untuk pakatan baharu, ia cuma mengenai terburu-buru atau tidak," katanya.

Petisyen bertarikh 22 September, berkata pelancaran Pakatan Harapan yang menentang keputusan PKR yang dibuat 2 hari sebelum rundingan antara parti-parti pembangkang dan beberapa badan bukan kerajaan berhubung masa depan pembangkang.

Mereka berkata perbincangan meja bulat pada hari itu, yang berakhir dengan Dr Wan Azizah mengumumkan pembentukan Pakatan Harapan, sepatutnya hanya menjadi "perbincangan awal".

Bagaimanapun sumber PKR memberitahu The Malaysian Insider, pempetisyen mendakwa presiden bertindak bertentangan dengan hasrat MPP.

Sumber berkata MPP semasa mesyuarat pada 20 September memberikan Dr Wan Azizah mandat membuat keputusan apa yang perlu dilakukan semasa perbincangan meja bulat.

Ini membawa kepada Dr Wan Azizah mengumumkan pembentukan Pakatan Harapan, pakatan pembangkang baharu bagi menggantikan PR yang dibubarkan atas pertikaian tidak dapat diselesaikan antara DAP dan PAS.

Pakatan baharu terdiri daripada DAP, PKR dan Amanah.

PAS, salah satu anggota asal PR, tidak menghadiri mesyuarat itu, dan berkata ia tidak akan bekerjasama dengan DAP atau Amanah, yang ditubuhkan kumpulan serpihan parti Islam itu.

Dr Wan Azizah juga mengumumkan Pakatan Harapan bersetuju Datuk Seri Anwar Ibrahim akan menjadi pilihan mereka sebagai perdana menteri apabila berjaya merampas Putrajaya.... TMI

40 comments:

  1. Ya Ampunnnnn ............ berapa kali udah dibilang guae udah tobat ! tobat ! tomatttt ! dibilang macai ............. enggak jugak ! (enggak ngaku) , dibilang balaci ........... enggak jugak ! dibilang barua ........... enggak jugak ! ................ ada tak ada yg penting kita ketawa ! sekarang pokay ....... siapa tahu besok tokay ! sekarang 'PAN de tat' ............ siapa tahu besok 'coup de tat' ! kenapa terus-terusan kapla guae dicangkuli ? ............ sakit bangat ku rasakan hingga tak tertahan ......... aduh ! aduh ! aduh ! duh ! duh ! duh ! .......... putuslah harapankuuuuu , letih rasaku menungguuuuu ! ......... ke manakan ku pergiiiii ! seksa tak tertanggung lagiiiii !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.......pas berpecah kerana kuasa pkr berpecah kerana pemimpinnya wanita tak cukup matang. Bila party pembangkang bersatu kerajaan bn pasti takut dan mungkin akan tumbang.....tetapi bila pembangkang berpecah maka bn tidak takut dan tidak akan tumbang. Jadi siapa bodoh perbodohkan pakatan itulah penghancur harapan rakyat malaysia, ertinya ada muslihat dlm party pembangkang hendak musnahkan harapan rakyat malaysia yg inginkan pembelaan kerana kuasa dan wang.

      Delete
    2. Kan pas dah kompom tolak...
      Buat apa nak tunggu lama2
      Ngok ker hapa mpp neh

      Delete
    3. Klu susah sgt, kita serah suma kaw kat umno aje la...memang melayu ni tak pandai nak main politik

      Delete
    4. Tidaklah paling di takuti Nabi Allah bila mana umatnya kelak akan bertembung dengan para ulama su' yang jahat lagi menyesatkan

      Delete
  2. Adakah wazizah juga sudah jadi pecacai Dap sama seperti G18?,,,,Apapun,,cina Dap pandai memecahbelahkan org2 melayu. Dap berlakon tolak perkauman, tetapi pada hakikatnya diam2 cauvanis, Prk Teluk intan adalah bukti. Dlm keadaan org melayu umno pun sokong Diana yusuff,, tp org cina Dap beri undi kpd calon cina BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodohnye komen

      Delete
    2. Komen tu betul, cuma kamu je tak faham politik cina. Lurus bendul.

      Delete
  3. Baru sedar ka.apa pun kalau kalut sgt jd macam tu la.

    ReplyDelete
  4. MARI MEMBALAK BERSAMA ULAR DALAM SEMAK..

    Terkini,Husam ancam TMB halang dari meluluskan kawasan balak yang merugikan kerajaan negeri..blogger zakri ali..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni tak sedar diri lagi. Pakatan Haramjadah belum tertubuh secara rasmi tapi dah huru hara.

      Delete
    2. tu sebb tipu hudud

      takut tgn sendiri di kerat

      dia ingt blh lepas kena hudud

      tk dunia... di akhirat nnti kena hudud lebh hebat

      Delete
    3. Tidaklah paling di takuti Nabi Allah bila mana umatnya kelak akan bertembung dengan para ulama su' yang jahat lagi menyesatkan

      Delete
  5. PAN Kuih TAT. Amanah Imayam.menyebabkan PKR berpecah. Mat Sabu bawal suweyyyy

    ReplyDelete
  6. Mcmana Rafizi yg begitu hebat, brilliant, excellent dlm strategi boleh terlepas pandang perkara ini.

    Tanda2 awal nak mampus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah lama mampos pun akibat kesialan nuar aljubo..ngeh3

      Delete
  7. Adakah wazizah juga sudah jadi pecacai Dap sama seperti G18?,,,,Apapun,,cina Dap pandai memecahbelahkan org2 melayu. Dap berlakon tolak perkauman, tetapi pada hakikatnya diam2 cauvanis, Prk Teluk intan adalah bukti. Dlm keadaan org melayu umno pun sokong Diana yusuff,, tp org cina Dap beri undi kpd calon cina BN.

    ReplyDelete
  8. Barisan Najis pun dah mula berpecah,pas pun dah berkali-kali dikencing umno tapi tahap menjiat masih kukuh..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Barisan najis dah lama berpecah, tapi takat ni masih mampu memerintah negara.

      Harapkan Barisan Alternatif mampus
      Harapkan Pakatan Rakyat... Mampus
      Harapkan Pakatan Haramjadah... Belum tertubuh dah nak mampus.

      Delete
  9. Anon 11.07

    Ko x sedar lagi ke mb kelantan bina 3 bijik banglo utk anak-anaknya berharga berjuta-juta tapi masih ramai mangsa banjir tinggal dlm khemah,ada khemah yg dah reput..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS ADALAH PEMBAWA BALA DN PENCURI BALAK

      tu sbb tk laksana hudud

      tu sbb kwn dgn umnu

      umnu assobiyah melayu

      pas assobiyah islam

      sama saja... warna saja berbeza

      Delete
    2. Aku yg tak MB pun aku dah bina empat banglo utk anak2 aku.

      Shut up.

      Delete
    3. Hang tak dak jawatan penjawat awam, nak buat 14 biji banglo pon bukan orang peduli. Hang punya pasal la, yang menyombong suruh orang diam pasai apa. Hang mungkin kaya duit banyak harta melimpah ruah, tapi akai sekupang. Bodoh macam hang.

      Delete
    4. Yg kau bising pasal banglo apsal? Dia ada duit, suka hati dialah nak buat berapa bijik banglo utk anak dia pon.
      Yang kau dengki pasal apa?
      Yang kau marah pasal apa?

      Pasal kau sengkek?
      Kalau ada salah laku, buat report laaa...

      Suruh kawan kau si rafizi tu bongkar. Kalau kes umno dia boleh bongkar habis habisan, knp tak bongkar kes pemimpin Pas?

      Cuba jawab pasai apa?
      Pasai tak ada bukti?
      Kalau tak ada bukti knp tuduh?

      Sami parti kuali ni, harapkan telor aje besar, tapi kote kecik.

      Delete
    5. INI SEMUA MEMANG HADI PUNYA PASAL. DIA PUNYA HAL HABIS PAS, PKR, PAKATAN DAN MELAYU PECAH BELAH. CILAKE BETOL...

      Delete
    6. PKR curi MP pas..lepas ni MP PKR join PAS..kemudian PAN kena terajang dek DAP...yang menang UBN juga...PAN usah mimpi menang laa dalam PRU...duit deposit pun hilang...jika dengan bantuan jentera PAS pun mat sabut kalah...dengan cap kuali boleh gulung tikar awal...tinggal pencacai 3 suku jer masih tumpang menyalak dalam blog OK....Idup Ameno..Peluang kamu untuk kebas duit lebih terbuka luas .pergi jahanam pakatan Haru Biru yang tolol dan bodoh sombong kerana berkelahi dan terus berkelahi...keh keh keh

      Delete
    7. fitnah je keje ko kan setan...buktia ade ke? amanah tu ha yg gila kuasa,pengkhianat! kawan tikam belakang...puiii

      Delete
    8. Mentaliti orang kita, kalau jadi orang politik mesti kaya raya. Sedangkan orang politik itu juga bergaji. Tapi aku pelik, negara yang aman maju makmur ni, patutnya semua pemimpin tak kira kerajaan atau tak..harta kena la istiharkan. Sebelum jadi orang politik berapa juta ada, lepas jadi orang politik berapa pula jadi. Kan senang, tak payah orang nak tuduh yang bukan bukan. Sebab di akui memang ada sesetengah ahli politik kita memang datang dari keluarga hartawan dan jutawan. Istiharkan lah harta anda wahai pemimpin pemimpin. Kalau benda mudah ni pun susah nak buat. Patutlah negara ku jadi ini macam...ayoyo...

      Delete
  10. soal terburu2 perkara kecil

    bukan 1x mesyuarat dh setel srmua... byk lg siri mesyuarat blh diadakn

    benda baik kena cepat bkn nk merompak 2b pun

    pas akn terus menjadi barah menyebbk lbh byk perpecahan

    sesapa yg cuma mengambil kira pas akn terkena bala perpecahan

    pencuri balak pembawa bala

    jauhkn penyakit barah ini.. klu azmin nk merasa bala itu silakn yg lain dh cukup imunisasi mengelak barah pas

    klu nazri umnu pun kt pas akn bawa masalah pd umnu... maka PH pun kena beringat

    skrg hnya titm yg bersuara... ayatollat pas diam aje... sakit ke

    ReplyDelete
  11. Sami parti kuali dah mula bersuara.

    ReplyDelete
  12. Khinzir2 parti ulama su' dah meroyan sakan

    ReplyDelete
  13. DAP PAHANG MOHON BERJUMPA MUFTI PAHANG

    https://www.youtube.com/watch?v=I2ImVOZ3UzI


    dap parti semua kaum

    ReplyDelete
  14. pas pencuri balak yg membawa bala

    ReplyDelete
  15. pas adalah pencuri balak yg membawa bala

    ReplyDelete
  16. Setakat balaci ulama sesat boleh bina reban ayam je ler..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketua sami parti kuali

      Delete